Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="czklvgn" data-source="post: 1252988" data-attributes="member: 80793"><p>ja superbra att fråga såklart! bra att sprida sina misstag och lärdommar, jag har lärt mig mycket av andras näraögatupplevelser. och bra att skapa en kultur där vi delar med oss och inte pinsamt skäms och döljer våra missbedömningar eller dumheter.</p><p></p><p>mitten på maj i närheten av darwnindstind i jaghadeturdalen, och det hade varit en sval natt så vi tänkte göra turen snabbt innan snön blev för varm men solen va obönhörlig så snön ner mot skräckfjord va väldigt ostabil och kändes som att den kunde släppa närsomhelst. så jag höll mig nära kammens topp för att undvika de brantaste snöfälten, men försökte att inte gå för nära drivorna och stupet ner i dödshålla. jag gick först och min vän axel(på bild, påväg mot mig) gick hundra meter bakom. så såg jag en spricka i snön och slog en gång på den med isyxan och då föll hela drivan tillsammans med mina fotsteg, helt tyst som en hiss bara, och slog i sluttningen nedanför efter en stund och stannade några hundra meter ner i dödshålla. läskigt!</p><p></p><p>så, fel val av tur i så varmt väder. vi hade väldigt få flyktvägar när vi väl var på kammen, att vända tillbaka hade varit farligare än att fortsätta(vi hade firat på två ställen, svårtoch tidskrävande att klättra tillbaka), och såklart gick jag för nära kanten. en obra situation men lärorik!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="czklvgn, post: 1252988, member: 80793"] ja superbra att fråga såklart! bra att sprida sina misstag och lärdommar, jag har lärt mig mycket av andras näraögatupplevelser. och bra att skapa en kultur där vi delar med oss och inte pinsamt skäms och döljer våra missbedömningar eller dumheter. mitten på maj i närheten av darwnindstind i jaghadeturdalen, och det hade varit en sval natt så vi tänkte göra turen snabbt innan snön blev för varm men solen va obönhörlig så snön ner mot skräckfjord va väldigt ostabil och kändes som att den kunde släppa närsomhelst. så jag höll mig nära kammens topp för att undvika de brantaste snöfälten, men försökte att inte gå för nära drivorna och stupet ner i dödshålla. jag gick först och min vän axel(på bild, påväg mot mig) gick hundra meter bakom. så såg jag en spricka i snön och slog en gång på den med isyxan och då föll hela drivan tillsammans med mina fotsteg, helt tyst som en hiss bara, och slog i sluttningen nedanför efter en stund och stannade några hundra meter ner i dödshålla. läskigt! så, fel val av tur i så varmt väder. vi hade väldigt få flyktvägar när vi väl var på kammen, att vända tillbaka hade varit farligare än att fortsätta(vi hade firat på två ställen, svårtoch tidskrävande att klättra tillbaka), och såklart gick jag för nära kanten. en obra situation men lärorik! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp