Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1272914" data-attributes="member: 144594"><p>Japp det är <strong>Selva </strong>i Val Gardena/Valgardena (eller Gherdëina på Ladino och Gröden på tyska). Selva stavas Sëlva på Ladino och kallas Wolkenstein på tyska. Ladino är här modersmål för uppåt 90% av befolkningen. Men alla är också flytande på tyska och italienska, alltså trespråkiga från barnsben. Med oftast god engelska därtill.</p><p></p><p>St Ulrich som Emmis gissade på heter Ortisei på italienska och är Val Gardenas största by, längst ner i dalen, en riktigt fin liten alpstad. Colfosco som fati gissade ligger rakt fram i bilden, på andra sidan Passo Gardena. Mycket vacker dal där.</p><p></p><p>Selva är kanske min favoritort i alperna, inte minst genom det perfekta stora snälla skidskoleområdet mitt i byn med ski in/out för alla barn och nybörjare. Bilden är därifrån. Selva ligger fint längst upp i Valgardena, med skidåkning åt tre distinkta håll - dels ner i Val Gardena mot Sta Cristina och Ortisei, dels åt två olika håll på Sella Ronda.</p><p></p><p>Man har ju frågat om lämpligheten att ta med barn till alperna... Detta var alltså dotterns första alpvecka, men vi hade tränat en del i mindre hemmabackar först. Förutom den fina trygga skidskolan i byn så kunde hon faktiskt följa med på en full Sella Ronda innan veckan var slut.</p><p></p><p>Ledtråden jag var ute efter är Hotel <strong>Alaska </strong>vars namn jag tror man kan ana sig till vid inzoomning på den mer högupplösta bilden - kommer upp som första svar vid googling på " hotel Alaska Italia".</p><p></p><p>[ATTACH=full]22003[/ATTACH]</p><p></p><p><strong>Ordet till Kalle!</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1272914, member: 144594"] Japp det är [B]Selva [/B]i Val Gardena/Valgardena (eller Gherdëina på Ladino och Gröden på tyska). Selva stavas Sëlva på Ladino och kallas Wolkenstein på tyska. Ladino är här modersmål för uppåt 90% av befolkningen. Men alla är också flytande på tyska och italienska, alltså trespråkiga från barnsben. Med oftast god engelska därtill. St Ulrich som Emmis gissade på heter Ortisei på italienska och är Val Gardenas största by, längst ner i dalen, en riktigt fin liten alpstad. Colfosco som fati gissade ligger rakt fram i bilden, på andra sidan Passo Gardena. Mycket vacker dal där. Selva är kanske min favoritort i alperna, inte minst genom det perfekta stora snälla skidskoleområdet mitt i byn med ski in/out för alla barn och nybörjare. Bilden är därifrån. Selva ligger fint längst upp i Valgardena, med skidåkning åt tre distinkta håll - dels ner i Val Gardena mot Sta Cristina och Ortisei, dels åt två olika håll på Sella Ronda. Man har ju frågat om lämpligheten att ta med barn till alperna... Detta var alltså dotterns första alpvecka, men vi hade tränat en del i mindre hemmabackar först. Förutom den fina trygga skidskolan i byn så kunde hon faktiskt följa med på en full Sella Ronda innan veckan var slut. Ledtråden jag var ute efter är Hotel [B]Alaska [/B]vars namn jag tror man kan ana sig till vid inzoomning på den mer högupplösta bilden - kommer upp som första svar vid googling på " hotel Alaska Italia". [ATTACH type="full"]22003[/ATTACH] [B]Ordet till Kalle![/B] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp