Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1306034" data-attributes="member: 88096"><p>ChatGPT kunde inte svaret men funderar så det knakar:</p><p></p><p>"Bilden du har laddat upp visar ett lantligt kustlandskap med gröna berg, stugor, och en stenig strand. Det ser ut som en nordisk miljö, möjligen i Norge eller norra Sverige. De typiska röda och vita husen, samt den dramatiska naturen med höga berg och kustlinjen, är vanligt förekommande i dessa regioner, särskilt i områden som Lofoten i Norge eller delar av Västerbotten i Sverige. Det är svårt att säga exakt var detta är utan mer information, men baserat på landskapet och arkitekturen kan det vara någonstans i de skandinaviska fjordarna eller kustregionerna."</p><p></p><p>Kan du skriva svaret på hexameter istället:</p><p>"Vid denna kust, där bergen sig sträcker så högt mot det himmelska, Ser jag en by, där stugor i rött och i vitt står i rad, Omgivna av grönskans mjuka slöjor och stenströdd mark vid en vik. Norröver leder min tanke till Norges branta och fjordrika land, Lofotens öar måhända, där bergen sig kastar mot havets rand. Eller kanske i Sveriges norra kuststråk, Västerbottens dal, Ligger denna plats, så stilla och grön, vid det friska, klara hav. Svårt är att veta, men säker jag är: det är Nordens landskap, storslaget och vilt."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1306034, member: 88096"] ChatGPT kunde inte svaret men funderar så det knakar: "Bilden du har laddat upp visar ett lantligt kustlandskap med gröna berg, stugor, och en stenig strand. Det ser ut som en nordisk miljö, möjligen i Norge eller norra Sverige. De typiska röda och vita husen, samt den dramatiska naturen med höga berg och kustlinjen, är vanligt förekommande i dessa regioner, särskilt i områden som Lofoten i Norge eller delar av Västerbotten i Sverige. Det är svårt att säga exakt var detta är utan mer information, men baserat på landskapet och arkitekturen kan det vara någonstans i de skandinaviska fjordarna eller kustregionerna." Kan du skriva svaret på hexameter istället: "Vid denna kust, där bergen sig sträcker så högt mot det himmelska, Ser jag en by, där stugor i rött och i vitt står i rad, Omgivna av grönskans mjuka slöjor och stenströdd mark vid en vik. Norröver leder min tanke till Norges branta och fjordrika land, Lofotens öar måhända, där bergen sig kastar mot havets rand. Eller kanske i Sveriges norra kuststråk, Västerbottens dal, Ligger denna plats, så stilla och grön, vid det friska, klara hav. Svårt är att veta, men säker jag är: det är Nordens landskap, storslaget och vilt." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tillbaka
Topp