Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var är kylan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CAD" data-source="post: 11590" data-attributes="member: 6892"><p>Fan, skrev ett långt och fint inlägg, men det råkade jag feppla bort när jag skulle kopiera det... </p><p></p><p>Nåja, det jag ville säga var att det är modigt att bestämt hävda att växthuseffekten inte existerar. Detta baserar jag på följande resonemang:</p><p></p><p>Utsläpp av vissa gaser borde teoretiskt sett påverka jordens klimat, och en viss korrelation mellan utsläpp av dessa gaser och en temperaturökning kan påvisas. Problemet är att mätningarna som ligger till grund för detta resonemang är utförda under en alldeles för kort tidsperiod för att de ska kunna ansses vara statistiskt valida; temperaturförändringarna kan lika gärna bero på naturliga variationer i klimatet. </p><p></p><p>Det många miljöorganisationer hänger upp sig på är möjligheten att det faktiskt kan vara vi som påverkar klimatet, och att vi borde utgå från det tills det är motbevisat. Sen att de inte använder forskningsresultat på ett optimalt sätt är en annan sak... (jag skulle vilja se de beräkningar som ligger till grund för att havsytan skulle höjas med FEMTIO meter om polisarna smälter!).</p><p></p><p>Det är dock svårt att bevisa att växthuseffekten INTE existerar, till och med lika svårt som det är att bevisa att den existerar. Alltså undviker jag att ta ställning för eller mot detta fenomen och inväntar med spänd förväntan framtiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CAD, post: 11590, member: 6892"] Fan, skrev ett långt och fint inlägg, men det råkade jag feppla bort när jag skulle kopiera det... Nåja, det jag ville säga var att det är modigt att bestämt hävda att växthuseffekten inte existerar. Detta baserar jag på följande resonemang: Utsläpp av vissa gaser borde teoretiskt sett påverka jordens klimat, och en viss korrelation mellan utsläpp av dessa gaser och en temperaturökning kan påvisas. Problemet är att mätningarna som ligger till grund för detta resonemang är utförda under en alldeles för kort tidsperiod för att de ska kunna ansses vara statistiskt valida; temperaturförändringarna kan lika gärna bero på naturliga variationer i klimatet. Det många miljöorganisationer hänger upp sig på är möjligheten att det faktiskt kan vara vi som påverkar klimatet, och att vi borde utgå från det tills det är motbevisat. Sen att de inte använder forskningsresultat på ett optimalt sätt är en annan sak... (jag skulle vilja se de beräkningar som ligger till grund för att havsytan skulle höjas med FEMTIO meter om polisarna smälter!). Det är dock svårt att bevisa att växthuseffekten INTE existerar, till och med lika svårt som det är att bevisa att den existerar. Alltså undviker jag att ta ställning för eller mot detta fenomen och inväntar med spänd förväntan framtiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var är kylan?
Tillbaka
Topp