Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Var börja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 507385" data-attributes="member: 80520"><p>Är det bara jag som är totalt blind, eller är det de små nuffrorna som står under respektive datum?</p><p></p><p></p><p>Men jag vill helst i samma vända lära mig lite alpint vett och etikett, lite om laviner och hur man använder räddningsutrustning osv osv. Vad jag har förstått så gör man oftast det i någon utsträckning i dessa "nybörjarkurser", men inte lika mycket i de mer avancerade guideturerna. Eller är det jag som har missuppfattat?</p><p></p><p></p><p>Det låter ju faktiskt helt klockrent!</p><p></p><p></p><p>Med tanke på att jag studerar 100% (vilket motsvarar ungefär 150%-170% arbetsvecka för min utbildning) så har jag tyvärr inte tid att säsonga på det sättet. Och att göra sådana dumma misstag är just det jag tänker undvika, det är därför jag vill ha en gedigen utbildning innan jag börjar ge mig ut, men det finns så stort utbud att jag inte visste vad som var bäst att börja med och vände mig därför hit!</p><p></p><p>Jag håller med dig, de som skriver i den här tråden verkar ha väldigt goda erfarenheter av ucpa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 507385, member: 80520"] Är det bara jag som är totalt blind, eller är det de små nuffrorna som står under respektive datum? Men jag vill helst i samma vända lära mig lite alpint vett och etikett, lite om laviner och hur man använder räddningsutrustning osv osv. Vad jag har förstått så gör man oftast det i någon utsträckning i dessa "nybörjarkurser", men inte lika mycket i de mer avancerade guideturerna. Eller är det jag som har missuppfattat? Det låter ju faktiskt helt klockrent! Med tanke på att jag studerar 100% (vilket motsvarar ungefär 150%-170% arbetsvecka för min utbildning) så har jag tyvärr inte tid att säsonga på det sättet. Och att göra sådana dumma misstag är just det jag tänker undvika, det är därför jag vill ha en gedigen utbildning innan jag börjar ge mig ut, men det finns så stort utbud att jag inte visste vad som var bäst att börja med och vände mig därför hit! Jag håller med dig, de som skriver i den här tråden verkar ha väldigt goda erfarenheter av ucpa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Var börja?
Tillbaka
Topp