Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Var fästa RECCO sändare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 598581" data-attributes="member: 56758"><p>Obs! recco som du köper är ingen sändare, endast en reflektor. Det finns en tråd om detta här på freeride som var upp för ett tag sedan (orkar inte söka och länka med råder dig att göra det). I den så står i princip allt som man behöver veta då killen som skapade tråden gjorde någon form av avhandling på universitetet om ämnet transcievers och recco.</p><p></p><p>Heinz_ps idé låter ju kanske smart till en början men jag antar att när det väl gått ett larm om en lavin och räddningspatrullen kommer med sin recco sändare för att leta upp en och allt dom hittar är 20 tappade skidor med recco sändare på innan dom hittar ett antal döda personer så kommer det inte längre vara en så bra idé. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha en signalsändare på skidorna så att man kan leta upp dom med sin transciever!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 598581, member: 56758"] Obs! recco som du köper är ingen sändare, endast en reflektor. Det finns en tråd om detta här på freeride som var upp för ett tag sedan (orkar inte söka och länka med råder dig att göra det). I den så står i princip allt som man behöver veta då killen som skapade tråden gjorde någon form av avhandling på universitetet om ämnet transcievers och recco. Heinz_ps idé låter ju kanske smart till en början men jag antar att när det väl gått ett larm om en lavin och räddningspatrullen kommer med sin recco sändare för att leta upp en och allt dom hittar är 20 tappade skidor med recco sändare på innan dom hittar ett antal döda personer så kommer det inte längre vara en så bra idé. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha en signalsändare på skidorna så att man kan leta upp dom med sin transciever! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Var fästa RECCO sändare?
Tillbaka
Topp