Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var går gränsen i bredd på skidor , när det blir negativt med bredd vid piståkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1327922" data-attributes="member: 175247"><p>Mina ”pistskidor” numera är ett par QST 92.</p><p>De är naturligtvis sämre än riktiga pistskidor i en brant hård pist eller i en nypistad morgonbacke. Men det vägs upp mer än väl av att de är så mycket mer lättåkta när pisterna blir uppkörda med snö- och slaskhögar.</p><p>QST 99 är också sköna att åka pist med, man får köra lite större cruisingsvängar bara, och man kan ta en avstickare i pudret bredvid när man vill.</p><p>Första gången när jag tyckte att det blev tydligt klumpigare var när jag åkte på QST 106, men de är inte heller till för pist.</p><p>Jag är ingen SL carvingåkare heller, så ta det med i beräkningen när du läser ovanstående.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1327922, member: 175247"] Mina ”pistskidor” numera är ett par QST 92. De är naturligtvis sämre än riktiga pistskidor i en brant hård pist eller i en nypistad morgonbacke. Men det vägs upp mer än väl av att de är så mycket mer lättåkta när pisterna blir uppkörda med snö- och slaskhögar. QST 99 är också sköna att åka pist med, man får köra lite större cruisingsvängar bara, och man kan ta en avstickare i pudret bredvid när man vill. Första gången när jag tyckte att det blev tydligt klumpigare var när jag åkte på QST 106, men de är inte heller till för pist. Jag är ingen SL carvingåkare heller, så ta det med i beräkningen när du läser ovanstående. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var går gränsen i bredd på skidor , när det blir negativt med bredd vid piståkning?
Tillbaka
Topp