Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var går gränsen i bredd på skidor , när det blir negativt med bredd vid piståkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lainenR" data-source="post: 1327955" data-attributes="member: 153169"><p>Intressanta frågeställningar överlag! Kul!</p><p>Jag har idag fyra par skidor, jag ser fortfarande mina Black Crows Atris som mitt första par (100+ i midjan).</p><p></p><p>Även om jag åker mest i Sverige så brukar jag få till en vecka i Alperna per år. Min tanke kring bredden på skidor är att den dagen det blir puder, även om det bara blir en dag på året så vill jag inte riskera att ha fel utrustning så jag inte kan njuta av det vita guldet. Det innebär en stor kompromiss, jag åker mestadels på för breda skidor men dom är tillräckligt lekfulla och bra i pist att jag njuter ändå.</p><p>När jag är i Sverige och det är solklart att det inte finns eller är på g med snöfall så går jag på mina Mirus cor. Varför? Jag är med största sannolikhet i Sverige i rätt korta backar och vill därmed leka runt på berget med kort svängradie.</p><p>Mina racelagg har inte sett dagens ljus på ett par år nu, sen är jag rätt morgontrött så det blir sällan manchestermorgon.</p><p></p><p>Vad gäller bredd så skulle jag satsa på mellan 85-95 i midjan och en längd på 180-190 beroende lite på skida. Det flesta skidor är en kompromiss, så välj mellan 85 och bättre pistprestanda eller 95 för lite roligare utanför pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lainenR, post: 1327955, member: 153169"] Intressanta frågeställningar överlag! Kul! Jag har idag fyra par skidor, jag ser fortfarande mina Black Crows Atris som mitt första par (100+ i midjan). Även om jag åker mest i Sverige så brukar jag få till en vecka i Alperna per år. Min tanke kring bredden på skidor är att den dagen det blir puder, även om det bara blir en dag på året så vill jag inte riskera att ha fel utrustning så jag inte kan njuta av det vita guldet. Det innebär en stor kompromiss, jag åker mestadels på för breda skidor men dom är tillräckligt lekfulla och bra i pist att jag njuter ändå. När jag är i Sverige och det är solklart att det inte finns eller är på g med snöfall så går jag på mina Mirus cor. Varför? Jag är med största sannolikhet i Sverige i rätt korta backar och vill därmed leka runt på berget med kort svängradie. Mina racelagg har inte sett dagens ljus på ett par år nu, sen är jag rätt morgontrött så det blir sällan manchestermorgon. Vad gäller bredd så skulle jag satsa på mellan 85-95 i midjan och en längd på 180-190 beroende lite på skida. Det flesta skidor är en kompromiss, så välj mellan 85 och bättre pistprestanda eller 95 för lite roligare utanför pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var går gränsen i bredd på skidor , när det blir negativt med bredd vid piståkning?
Tillbaka
Topp