Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var går gränsen mellan proffs- och amatöråkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 269556" data-attributes="member: 35960"><p>Finns väl i stort sett 3 olika lägen..</p><p></p><p>Amatör = betalar allt själv och har jobb/skola på sidan om.</p><p></p><p>pro am = Sponsorer som betalar vissa resor, får lite grejjer men måste fortfarande jobba eller gå i skola för att få allt att gå ihop.</p><p></p><p>Proffs = Sponsorer betalar allt och ger dig "lön", du lever på sporten du utövar..</p><p></p><p></p><p>Har ingenting med hur duktig man egentligen är som Buster säger, finns amatörer som är bättre än vissa proffs.. </p><p></p><p>Skidlärare och skidpatruller är väl lite samma sak, dom åker skidor varje dag men får inte saker gratis, rabbaterat men oftast inte gratis.. alltså inte sponsrade utan är anställda för att just åka skidor.. </p><p></p><p>Kan ha fel, kan ha rätt.. Endast dom riktigt insatta eller gud vet.. Detta är som jag ser på det, ingen forskning eller dylikt bakom så reserverar mig för eventuella fel..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 269556, member: 35960"] Finns väl i stort sett 3 olika lägen.. Amatör = betalar allt själv och har jobb/skola på sidan om. pro am = Sponsorer som betalar vissa resor, får lite grejjer men måste fortfarande jobba eller gå i skola för att få allt att gå ihop. Proffs = Sponsorer betalar allt och ger dig "lön", du lever på sporten du utövar.. Har ingenting med hur duktig man egentligen är som Buster säger, finns amatörer som är bättre än vissa proffs.. Skidlärare och skidpatruller är väl lite samma sak, dom åker skidor varje dag men får inte saker gratis, rabbaterat men oftast inte gratis.. alltså inte sponsrade utan är anställda för att just åka skidor.. Kan ha fel, kan ha rätt.. Endast dom riktigt insatta eller gud vet.. Detta är som jag ser på det, ingen forskning eller dylikt bakom så reserverar mig för eventuella fel.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var går gränsen mellan proffs- och amatöråkare?
Tillbaka
Topp