Var hittar jag min snowboard?

dimpmaster

Ny medlem
Tjena, har nyss börjat åkt bräda igen, eller fått upp intresset iaf, efter att ha haft uppehåll några år, åker mest lite fritt omkring i pisten men blir mer och mer sugen på att testa parken. Åker dock endast kanske 3-5 tillfällen per år.

Men nu till min fråga, vilken snowboard passar mig bäst eller snarare, VAR kan man hitta en snowboard för mig?

Jag är 195cm lång och väger runt 80 kg så antar att min bräda bör vara 175cm, jag har 45.5/46 i boots så den bör väl vara wide också...(?) sen passa för både pist och park, så ganska mellan i mjukhet... kör goofy, är varken nybörjare eller överdrivet erfaren.

Finns det inga brädor för såna som mig? Hittar ingenstans något över 160 sträcket.. Vad ska jag kolla efter?

Boots i 12/13 verkar också väldigt sällsynta....

Tackar enormt för tips!

Senast ändrad:
Arbor Blacklist kanske? Ska visst motsvara min Arbor Westmark fast Blacklisten är wide och den borde passa åkningen du beskriver.

Eventuellt en Smokin snowboards Big Wig men var lustiga mått på midjan på den enligt hemsidan, fast de påstår det ska gå bra med ett par storlek 12 i boots på den.

P.S. Nej du behöver inte 175cm, någonstans 159-162 skulle jag gissa på beroende på modell och om du prioriterar parken (kortare) eller stabilitet i pisten (längre).

Tackar för svaren grabbar, den som söker finner.

Tänkte 175cm kanske var ultimat för mig då det är 20 cm kortare och vill köra pist+park men en 165cm bräda (30cm kortare än mig) kanske fortfarande är stabil nog bara för att glida omkring i pisten. Men måste man ha en wide om man har 12/13 i skor?

Senast ändrad:
Ja en wide skulle jag påstå är ett måste. Har själv 11or och kör på midwide/wide brädor. Med bara 80 kg så är garanterat en 165 lång bräda bra för att glida omkring i pisten.

Tillbaka
Topp