Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i alperna snöar det mest?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 180340" data-attributes="member: 40931"><p>Om du läser artikeln du länkar till, står där en förträfflig beskrivning till vad en föhnvind är. Tex lyder första meningen "En föhnvind uppstår när en luftmassa pressas över en bergskedja." Alltså inte "en bergskedja i Schweiz". För övrigt är det omöjligt att sia var nästa säsongs puderparadis kommer vara, men rent statistiskt tror jag det stämmer som powderdreams säger. Bergen är väl dock generellt inte lika höga där (?). Kanske har researchat mina alporter dåligt, men det känns som att de högre bergen ligger i centrala och västra alperna. Dvs lite längre säsong på vårkanten, till svar på din fråga var det dumpar i april. Men i april dumpar det förhoppningsvis på de flesta ställen som får nederbörd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 180340, member: 40931"] Om du läser artikeln du länkar till, står där en förträfflig beskrivning till vad en föhnvind är. Tex lyder första meningen "En föhnvind uppstår när en luftmassa pressas över en bergskedja." Alltså inte "en bergskedja i Schweiz". För övrigt är det omöjligt att sia var nästa säsongs puderparadis kommer vara, men rent statistiskt tror jag det stämmer som powderdreams säger. Bergen är väl dock generellt inte lika höga där (?). Kanske har researchat mina alporter dåligt, men det känns som att de högre bergen ligger i centrala och västra alperna. Dvs lite längre säsong på vårkanten, till svar på din fråga var det dumpar i april. Men i april dumpar det förhoppningsvis på de flesta ställen som får nederbörd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i alperna snöar det mest?
Tillbaka
Topp