Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CGBHamilton" data-source="post: 774189" data-attributes="member: 32347"><p>Lake Louise tycker jag kan jämföras med Sälen; inte att det är litet, dålig fallhöjd etc. I LL har man valt att satsa på barnfamiljer som bor i Calgary-området i synnerhet och barnfamiljer i allmänhet. Men för det är det inte dåligt, jag var där och körde lite för ett tag sedan, hade turen att träffa säsongens största dump på 15(!!)cm (deras snömängd per år låter mer som Åres än något i rockymountains) och jag hade jätteroligt, puderhetsen var obefintlig. Tror dock inte att en säsongen här är roligt, den goa skidkulturen som finns i BC är som bortblåst i LL, säsongarna här är Kiwis och Aussies som egentligen aldrig åkt på "riktigt" och Banff ligger alldelles för långt bort för att man ska kunna göra spontanutgångar där. </p><p></p><p> Mitt tips däremot är att bo i banff, då har du ca 45min till LL och ännu bättre, 20min till Sunshina Village som är brant, klippigt och får betydligt mer snö. Det är inte ägt av RCR vilket innebär att deras park faktiskt består av pipe, bigjumps och annat smått och gott. det gör inte RCR´s, de har bara ett gäng rör man kan leka med. </p><p></p><p>Själv drar jag nog tillbaka till Fernie, lite av favoritberget samt att jag hittar där, det väger tungt tycker jag i ett beslut. Ha det gött och ha det kul</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CGBHamilton, post: 774189, member: 32347"] Lake Louise tycker jag kan jämföras med Sälen; inte att det är litet, dålig fallhöjd etc. I LL har man valt att satsa på barnfamiljer som bor i Calgary-området i synnerhet och barnfamiljer i allmänhet. Men för det är det inte dåligt, jag var där och körde lite för ett tag sedan, hade turen att träffa säsongens största dump på 15(!!)cm (deras snömängd per år låter mer som Åres än något i rockymountains) och jag hade jätteroligt, puderhetsen var obefintlig. Tror dock inte att en säsongen här är roligt, den goa skidkulturen som finns i BC är som bortblåst i LL, säsongarna här är Kiwis och Aussies som egentligen aldrig åkt på "riktigt" och Banff ligger alldelles för långt bort för att man ska kunna göra spontanutgångar där. Mitt tips däremot är att bo i banff, då har du ca 45min till LL och ännu bättre, 20min till Sunshina Village som är brant, klippigt och får betydligt mer snö. Det är inte ägt av RCR vilket innebär att deras park faktiskt består av pipe, bigjumps och annat smått och gott. det gör inte RCR´s, de har bara ett gäng rör man kan leka med. Själv drar jag nog tillbaka till Fernie, lite av favoritberget samt att jag hittar där, det väger tungt tycker jag i ett beslut. Ha det gött och ha det kul [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i Kanada?
Tillbaka
Topp