Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i Österrike nästa år?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Esss" data-source="post: 1003360" data-attributes="member: 139424"><p>Har ni funderat något över Mayrhofen och Zillerdalen? Där finns ett flertal (typ 6-7st?) skidsystem som ingår i samma skipass och som ligger förhållandevis nära varandra i samma dal. Det finns glaciäråkning uppe vid Hintertux, dit tar du dig på en halvtimme med bil från Mayrhofen, ett stort sammanhängande område kring Penken, finkenberg och eggalm där man kan hitta en hel del off-pist och skogsåkning. Andra system som ingår är Zillertal arena, Hoch Zillertal m.fl. Finns mycket att utforska med andra ord.</p><p></p><p>Vad det gäller boende så finns en massa små genuina alpbyar nere i den ganska breda dalgången. Mest drag är det väl i Mayrhofen. Själv har jag bott i Zell am Ziller och i Ramsau. Tux och Hippach ser också fina ut. </p><p></p><p>Har varit vid Brixen ett par gånger och där är det också fint. Det är ett väldigt stort system där man kan ta sig runt hela systemet på skidor och behöver alltså inte åka någon skidbuss någonstans. Det ligger inte riktigt lika högt upp som Mayrhofens toppar. Kan inte riktigt uttala mig om off-pisten men blev väldigt sugen på att utforska den efter artikeln häromveckan.</p><p></p><p>Montafona-dalen har jag också varit i för en 5-6 år sedan. Det var mitt första besök i Alperna och som sig bör upplevde jag det som fantastiskt! Kan dock inte riktigt bedöma hur det står sig mot ovan nämnda orter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Esss, post: 1003360, member: 139424"] Har ni funderat något över Mayrhofen och Zillerdalen? Där finns ett flertal (typ 6-7st?) skidsystem som ingår i samma skipass och som ligger förhållandevis nära varandra i samma dal. Det finns glaciäråkning uppe vid Hintertux, dit tar du dig på en halvtimme med bil från Mayrhofen, ett stort sammanhängande område kring Penken, finkenberg och eggalm där man kan hitta en hel del off-pist och skogsåkning. Andra system som ingår är Zillertal arena, Hoch Zillertal m.fl. Finns mycket att utforska med andra ord. Vad det gäller boende så finns en massa små genuina alpbyar nere i den ganska breda dalgången. Mest drag är det väl i Mayrhofen. Själv har jag bott i Zell am Ziller och i Ramsau. Tux och Hippach ser också fina ut. Har varit vid Brixen ett par gånger och där är det också fint. Det är ett väldigt stort system där man kan ta sig runt hela systemet på skidor och behöver alltså inte åka någon skidbuss någonstans. Det ligger inte riktigt lika högt upp som Mayrhofens toppar. Kan inte riktigt uttala mig om off-pisten men blev väldigt sugen på att utforska den efter artikeln häromveckan. Montafona-dalen har jag också varit i för en 5-6 år sedan. Det var mitt första besök i Alperna och som sig bör upplevde jag det som fantastiskt! Kan dock inte riktigt bedöma hur det står sig mot ovan nämnda orter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var i Österrike nästa år?
Tillbaka
Topp