Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 232322" data-attributes="member: 47541"><p>Vi fick igång en liten diskussion i alla fall.</p><p></p><p>Lab, att säga att kineserna är problemet är helt fel. Du säger själv att kineserna vill ha det som oss. Då har du redan där satt huvud på spiken, VI ÄR PROBLEMET!!! (jag vet att man inte ska använda versaler i forumet men här är det försvarbart). Idag är det vi i västvärlden som är problemet. Vi måste ändra vår livstil! Sen är det självklart viktigt att styra asiens utveckling mot en mer hållbar form än den högst destruktiva livsstil vi själva har.</p><p></p><p>KMille, du tycker att mitt uttalande var dumt men skriver själv att beräkningar visar att genomsnittstemperaturen kommer att höjas från idag 1,4 C till 5,8 C. Då ska vi vara medvetna om att EU planerar för i sitt värsta scenario en temperaturhöjning på 2 grader. Vissa forskare menar att om vi får en temperatur höjning på 6 grader, som vissa simuleringar visar på, då har den civilistationen vi har idag inga chanser att överleva. I det perspektivet tycker inte jag att min dödsdom för skidbranschen var särskilt dum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 232322, member: 47541"] Vi fick igång en liten diskussion i alla fall. Lab, att säga att kineserna är problemet är helt fel. Du säger själv att kineserna vill ha det som oss. Då har du redan där satt huvud på spiken, VI ÄR PROBLEMET!!! (jag vet att man inte ska använda versaler i forumet men här är det försvarbart). Idag är det vi i västvärlden som är problemet. Vi måste ändra vår livstil! Sen är det självklart viktigt att styra asiens utveckling mot en mer hållbar form än den högst destruktiva livsstil vi själva har. KMille, du tycker att mitt uttalande var dumt men skriver själv att beräkningar visar att genomsnittstemperaturen kommer att höjas från idag 1,4 C till 5,8 C. Då ska vi vara medvetna om att EU planerar för i sitt värsta scenario en temperaturhöjning på 2 grader. Vissa forskare menar att om vi får en temperatur höjning på 6 grader, som vissa simuleringar visar på, då har den civilistationen vi har idag inga chanser att överleva. I det perspektivet tycker inte jag att min dödsdom för skidbranschen var särskilt dum. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp