Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nenne" data-source="post: 232338" data-attributes="member: 36867"><p>Skönt att se någon kritisera det allmänna snacket om mijlöhotet och alla dommedagsrubriker Aftonbladet skriver. Som har sagt, så har aftonbladet en kampanj om att stoppa hotet och folk ska skriva under på att åka mer kollektivt, stänga av teven osv. Vad gör aftonbladet själva? OM de hade brytt sig, då hade de gått över till att endast vara en nättidning. Pappersindutrin drar, har jag för mig, näst mest ström i landet efter aluminiumframställnig.</p><p>Snacka om att kasta sten i glashus.</p><p></p><p>När någon kan bevisa, och då menar jag konkret BEVISA att det hjälper om jag inte lämnar nått på standby eller mobilladdaren i jacket. Då kan jag ta av hatten och säga att jag hade fel. Men fram till dess har jag nog stereon på standby. Att sluta elda med kol och olja i industrier tror jag bidrar lite mer till utsläppet av koldioxid. Faktiskt.</p><p></p><p>Argumenten i debatten baseras på den s.k. "forskiningen" om miljön och temperaturen de senaste 50-100 åren. Att dra en slutsatts efter att endast studerat 50 års temperaturskillnader är som att ta en person ur landet på måfå, fråga vilket parti denne röstar på, och sedan ge makten till dom. Jorden är för bövelen 4 mijlarder år gammal. </p><p></p><p>I debatten haglar det argument, dommedagsproffesior och "proffsuttalanden". Men bevisen tycks vänta på sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nenne, post: 232338, member: 36867"] Skönt att se någon kritisera det allmänna snacket om mijlöhotet och alla dommedagsrubriker Aftonbladet skriver. Som har sagt, så har aftonbladet en kampanj om att stoppa hotet och folk ska skriva under på att åka mer kollektivt, stänga av teven osv. Vad gör aftonbladet själva? OM de hade brytt sig, då hade de gått över till att endast vara en nättidning. Pappersindutrin drar, har jag för mig, näst mest ström i landet efter aluminiumframställnig. Snacka om att kasta sten i glashus. När någon kan bevisa, och då menar jag konkret BEVISA att det hjälper om jag inte lämnar nått på standby eller mobilladdaren i jacket. Då kan jag ta av hatten och säga att jag hade fel. Men fram till dess har jag nog stereon på standby. Att sluta elda med kol och olja i industrier tror jag bidrar lite mer till utsläppet av koldioxid. Faktiskt. Argumenten i debatten baseras på den s.k. "forskiningen" om miljön och temperaturen de senaste 50-100 åren. Att dra en slutsatts efter att endast studerat 50 års temperaturskillnader är som att ta en person ur landet på måfå, fråga vilket parti denne röstar på, och sedan ge makten till dom. Jorden är för bövelen 4 mijlarder år gammal. I debatten haglar det argument, dommedagsproffesior och "proffsuttalanden". Men bevisen tycks vänta på sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp