Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nenne" data-source="post: 232781" data-attributes="member: 36867"><p>Nja 450 000år är när man faktiskt tänker efter endast 0,01% av jordens totala ålder (om jag inte missat nån nolla hit eller dit) så frågan är ju. Räcker det som referens? Om jag ser på det ur en statistiskt synvikenl så vill jag nog säga att underlaget inte räcker.</p><p></p><p>Precis! vi BORDE vara i en nedkylningsperiod. Allting byggs på antaganden, det är det som jag tycker är så jobbigt. Jag gillar att få konkreta saker beskrivet för mig. Mycket lättare att ta till sig. Att spå framtiden gillar jag inte, men det ser ju onekligen kass ut.</p><p></p><p>Det där med svenskarnas bussåkande. Det spelar ju faktiskt ingen roll vad svenskarna gör. Eftersom ingen lyssnar på vad vi har att säga ändå, det är bara vi som fått någon föreställnning att vi är bäst i världen på allting och att alla lyssnar på vad vi har att säga. Men så är det inte. De riktigt stora industriländerna börjar inte lyssna bara för att Sverige harklar sig i talarstolen och säger åt alla att sluta elda olja men samtidigt inte använda känrkraft.</p><p></p><p>Där är ytterligare ett problem alá sten i glashus. Många som är mijöaktiva och hela tiden förespråkar minsking av växthusgaser osv. är nästan alltid emot kärnkraften. Vad är mening med det? Dom står där o skriker och trampar vatten, men de skriker inga lösningar. De skriker bara att kapitalistsvinen har skapat problemen. Och när kapitalistsvinen pushar för kärnkraften så skriker om likt förbannat.</p><p></p><p>Rydellen: Tanken om en fri marknad är en väldigt fin tanke. Tyvär så stoppas den av allehanda tullar och murar överallt i världen. Konsumtionsamhället handlar inte bara om privatpersoners shoping.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nenne, post: 232781, member: 36867"] Nja 450 000år är när man faktiskt tänker efter endast 0,01% av jordens totala ålder (om jag inte missat nån nolla hit eller dit) så frågan är ju. Räcker det som referens? Om jag ser på det ur en statistiskt synvikenl så vill jag nog säga att underlaget inte räcker. Precis! vi BORDE vara i en nedkylningsperiod. Allting byggs på antaganden, det är det som jag tycker är så jobbigt. Jag gillar att få konkreta saker beskrivet för mig. Mycket lättare att ta till sig. Att spå framtiden gillar jag inte, men det ser ju onekligen kass ut. Det där med svenskarnas bussåkande. Det spelar ju faktiskt ingen roll vad svenskarna gör. Eftersom ingen lyssnar på vad vi har att säga ändå, det är bara vi som fått någon föreställnning att vi är bäst i världen på allting och att alla lyssnar på vad vi har att säga. Men så är det inte. De riktigt stora industriländerna börjar inte lyssna bara för att Sverige harklar sig i talarstolen och säger åt alla att sluta elda olja men samtidigt inte använda känrkraft. Där är ytterligare ett problem alá sten i glashus. Många som är mijöaktiva och hela tiden förespråkar minsking av växthusgaser osv. är nästan alltid emot kärnkraften. Vad är mening med det? Dom står där o skriker och trampar vatten, men de skriker inga lösningar. De skriker bara att kapitalistsvinen har skapat problemen. Och när kapitalistsvinen pushar för kärnkraften så skriker om likt förbannat. Rydellen: Tanken om en fri marknad är en väldigt fin tanke. Tyvär så stoppas den av allehanda tullar och murar överallt i världen. Konsumtionsamhället handlar inte bara om privatpersoners shoping. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp