Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Officerider" data-source="post: 233748" data-attributes="member: 60009"><p>Hej!</p><p>Angående Nennes tidigare inlägg:</p><p>"Då ter det ju sig märkligt att USA skulle vara några tjurskallar som bara ignorerar klimatförändringarna till fördel för deras två stora industrier, olja och bilar."</p><p>Hmmmm, kan det vara så att det finns krafter som tjänar stora pengar på att amerikanarana åker runt i stora bilar och gör av med otroligt mycket bensin?Krafter som helt struntar i miljön, utan vill tjäna pengar.</p><p>"Roligt då att amerikaner får ca 14 000kr rabbat om de köper en "mijlöbil". Medans vi i Sverige endast får 10 000. Ytterligare ett bevis på svenskars förmåga att kasta sten i glashus."</p><p>Om du har varit i tex New York eller vilken annan storstad som helst i USA, så kommer du märka att de åker runt i EXTREMT stora bilar som slukar hur mycket bensin som helst.</p><p>Och det är inga hantverkare som behöver dessa åk i arbetet, utan det är vanliga Svenssons, som INTE behöver dessa extrema åk för att överleva, utan vill leva high life, bling bling.</p><p>14000kr eller 10000kr, det är ju nästan samma.</p><p>Missuppfatta mig nu inte, självfallet, om jag skulle ha 5miljoner på banken, så skulle jag åka runt i en stor SUV, MEN jag skulle givetvis ha en Lexus SUV, med hybridteknik.Inte av ekonomiska skäl,utan pga miljömedvetande.</p><p>Hoppas denna tråd kan leva kvar, och att allas åsikter kan få komma fram, så detta diskuteras på ett bra sätt.Detta är viktigt.</p><p>/madskii</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Officerider, post: 233748, member: 60009"] Hej! Angående Nennes tidigare inlägg: "Då ter det ju sig märkligt att USA skulle vara några tjurskallar som bara ignorerar klimatförändringarna till fördel för deras två stora industrier, olja och bilar." Hmmmm, kan det vara så att det finns krafter som tjänar stora pengar på att amerikanarana åker runt i stora bilar och gör av med otroligt mycket bensin?Krafter som helt struntar i miljön, utan vill tjäna pengar. "Roligt då att amerikaner får ca 14 000kr rabbat om de köper en "mijlöbil". Medans vi i Sverige endast får 10 000. Ytterligare ett bevis på svenskars förmåga att kasta sten i glashus." Om du har varit i tex New York eller vilken annan storstad som helst i USA, så kommer du märka att de åker runt i EXTREMT stora bilar som slukar hur mycket bensin som helst. Och det är inga hantverkare som behöver dessa åk i arbetet, utan det är vanliga Svenssons, som INTE behöver dessa extrema åk för att överleva, utan vill leva high life, bling bling. 14000kr eller 10000kr, det är ju nästan samma. Missuppfatta mig nu inte, självfallet, om jag skulle ha 5miljoner på banken, så skulle jag åka runt i en stor SUV, MEN jag skulle givetvis ha en Lexus SUV, med hybridteknik.Inte av ekonomiska skäl,utan pga miljömedvetande. Hoppas denna tråd kan leva kvar, och att allas åsikter kan få komma fram, så detta diskuteras på ett bra sätt.Detta är viktigt. /madskii [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp