Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ozthojvel" data-source="post: 234196" data-attributes="member: 56158"><p>Att så få diskuterar kan ju vara av den anledningen att det är ytterst få som har god sakkunskap om detta. Det är inget litet problem vi talar om, och jag tror att de flesta här på freeride, som tidigare poängteras, har fått all sin information om detta från media. Ytterst få har nog verkligen koll på hur det ligger till, om nu någon har det.</p><p></p><p>Därför är det ju svårt att diskutera lösningen på ett problem med så många variabler. Freoner, koldioxid etc etc, listan är ju så otroligt lång, det är inte lätt att hålla reda på allt om man säger så.</p><p></p><p>Runt om i världen finns det otroligt många intressenter i detta ämne, därav också de många åsikterna. Viljorna drar isär, här finns det starkare krafter än freeride.se kan styra. Miljöfrågorna är faktiskt i mångt och mycket direkt knutna till världsekonomin, därför är detta verkligen ingen fråga man skojar om. För om det är någonting vi verkligen vet så är det att pengar är makt. </p><p></p><p>Man kan dock definitivt inte säga att världssamfundet blundar för frågan, en hel del åtgärder har gjorts och görs fortfarande i frågan.</p><p></p><p>Konkreta förslag på vad du, just du kan göra, skulle jag i princip säga är omöjligt att ge. Det är nämligen inte i Sverige problemet har sin grund. Hur skulle vi som privatpersoner kunna göra något mot de stater runt om i världen som står för större delen av utsläppen. De stater som utvecklas i en sen industriell revolution, där definitivt pengar styr och billigast pris. </p><p></p><p>Miljöfrågan är gigantiskt, och otroligt svår att greppa. Därför kommer jag personligen inte ens göra ett försök till detta. Jag kommer fortsätta källsortera här hemma, och annat statligt styrt. Jag kommer fortsätta byta kanal när den eviga miljöfrågan tas upp på svt. För full förståelse går över mitt huvud, frågan är för stor och avancerad.</p><p></p><p>Därför sätter jag min tilltro till världens ledare. Till FN, ett organ som är som gjort för detta. Faktan de som handhar frågan där, är att lite på till skillnad från den som jag matas med i vanliga medier. De är därför i bättre stånd till att handha detta.</p><p></p><p>Som sagt, problemet ligger till stor del inte i Sverige, och absolut inte hos privata personer. Det ligger hos företag och stater, det är de som måste ha lösningen. </p><p></p><p>Om du tvunget vill göra något för du känner dig skyldig, engagera dig i någon NGO, där kan du kanske hitta lösningen. Men som sagt Greenpeace är ingenting för mig.</p><p></p><p>Väntar med spänning på hur miljöfrågan kommer se ut om 20 år, in the mean while kommer jag göra det jag blir rekommenderad av den svenska staten.</p><p></p><p>/M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ozthojvel, post: 234196, member: 56158"] Att så få diskuterar kan ju vara av den anledningen att det är ytterst få som har god sakkunskap om detta. Det är inget litet problem vi talar om, och jag tror att de flesta här på freeride, som tidigare poängteras, har fått all sin information om detta från media. Ytterst få har nog verkligen koll på hur det ligger till, om nu någon har det. Därför är det ju svårt att diskutera lösningen på ett problem med så många variabler. Freoner, koldioxid etc etc, listan är ju så otroligt lång, det är inte lätt att hålla reda på allt om man säger så. Runt om i världen finns det otroligt många intressenter i detta ämne, därav också de många åsikterna. Viljorna drar isär, här finns det starkare krafter än freeride.se kan styra. Miljöfrågorna är faktiskt i mångt och mycket direkt knutna till världsekonomin, därför är detta verkligen ingen fråga man skojar om. För om det är någonting vi verkligen vet så är det att pengar är makt. Man kan dock definitivt inte säga att världssamfundet blundar för frågan, en hel del åtgärder har gjorts och görs fortfarande i frågan. Konkreta förslag på vad du, just du kan göra, skulle jag i princip säga är omöjligt att ge. Det är nämligen inte i Sverige problemet har sin grund. Hur skulle vi som privatpersoner kunna göra något mot de stater runt om i världen som står för större delen av utsläppen. De stater som utvecklas i en sen industriell revolution, där definitivt pengar styr och billigast pris. Miljöfrågan är gigantiskt, och otroligt svår att greppa. Därför kommer jag personligen inte ens göra ett försök till detta. Jag kommer fortsätta källsortera här hemma, och annat statligt styrt. Jag kommer fortsätta byta kanal när den eviga miljöfrågan tas upp på svt. För full förståelse går över mitt huvud, frågan är för stor och avancerad. Därför sätter jag min tilltro till världens ledare. Till FN, ett organ som är som gjort för detta. Faktan de som handhar frågan där, är att lite på till skillnad från den som jag matas med i vanliga medier. De är därför i bättre stånd till att handha detta. Som sagt, problemet ligger till stor del inte i Sverige, och absolut inte hos privata personer. Det ligger hos företag och stater, det är de som måste ha lösningen. Om du tvunget vill göra något för du känner dig skyldig, engagera dig i någon NGO, där kan du kanske hitta lösningen. Men som sagt Greenpeace är ingenting för mig. Väntar med spänning på hur miljöfrågan kommer se ut om 20 år, in the mean while kommer jag göra det jag blir rekommenderad av den svenska staten. /M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp