Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 234271" data-attributes="member: 13256"><p>Hm… tog ett tag att läsa igenom alla dess svar och synpunkter ang. klimatförändringar och miljöfrågor. Det är många som hoppas på någon form av superuppfinning som ska lösa våra problem, mer kärnkraft tex. eller tänk om vi kund ha fusionkraft, vilken revolution inom energisektorn. Tyvärr kan jag meddela att detta inte kommer lösa våra fundamentala problem genom att producera mer energi. Klart är det dock att vi måste producera energi på ett mer hållbart sätt än idag men i slutändan måste vi nog acceptera att vi små ynkliga medborgare måste göra av med mindre energi och resurser än vad vi gör i dag. Detta handlar så klart om att inte använda bilen, ta cykeln eller tåget, jag syndar själv genom att ta flyget till mina alpresor detta är naturligtvis helt galet ur energisynpunkt. Har alltid lika dåligt samvete varje gång, jag kan ju ta tåget mellan Köpenhamn och Genève, respekt till er kloka själar som använder detta sett att resa!</p><p></p><p>Det finns en massa mer saker som genererar stora koldioxidutsläpp, transporterna har vi redan diskuterat och där finns det lösningar på gång. Men hur många tänker på att man bidrar till växthuseffekten när ni köper en bostadsrätt i ett betonghus, eller när ni gjuter er nya platta till drömkåken ni ska bygga? Betong är ett prima byggmaterial men det är inte så miljövänligt som vi kanske tror, det produceras stora mängder koldioxid vid bränningen av kalk för att få cement som sedan bli betong, ja ni hajjar. Så det handlar lika mycket om att ändra sitt sätt att resa som sitt sätt att bygga och bo. Den här jevvla Äntligenhemmaroomservicetrenden har kostat åtskilliga miljoner ton koldioxid, hur många tänker på vad de använder för byggmaterial och hur långt har materialet rest innan det kom till mig? Det går att diskutera detta ämne i evigheter men summasummarum är att vi enskilda individer måste ta vårt egna ansvar, allt kan inte lastas åt politiker och internationella organ. Ditt handlande gör skillnad!</p><p></p><p>/Miljökonsulten Leder! </p><p></p><p>Btw, jag pendlar med tåg till jobbet. Jag låter bilen stå och på så sätt har jag besparat moderjord på 4,8 ton koldioxid per år. Lilla jag har sparat in nästan 5 ton koldioxid så visst gör vi skillnad!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 234271, member: 13256"] Hm… tog ett tag att läsa igenom alla dess svar och synpunkter ang. klimatförändringar och miljöfrågor. Det är många som hoppas på någon form av superuppfinning som ska lösa våra problem, mer kärnkraft tex. eller tänk om vi kund ha fusionkraft, vilken revolution inom energisektorn. Tyvärr kan jag meddela att detta inte kommer lösa våra fundamentala problem genom att producera mer energi. Klart är det dock att vi måste producera energi på ett mer hållbart sätt än idag men i slutändan måste vi nog acceptera att vi små ynkliga medborgare måste göra av med mindre energi och resurser än vad vi gör i dag. Detta handlar så klart om att inte använda bilen, ta cykeln eller tåget, jag syndar själv genom att ta flyget till mina alpresor detta är naturligtvis helt galet ur energisynpunkt. Har alltid lika dåligt samvete varje gång, jag kan ju ta tåget mellan Köpenhamn och Genève, respekt till er kloka själar som använder detta sett att resa! Det finns en massa mer saker som genererar stora koldioxidutsläpp, transporterna har vi redan diskuterat och där finns det lösningar på gång. Men hur många tänker på att man bidrar till växthuseffekten när ni köper en bostadsrätt i ett betonghus, eller när ni gjuter er nya platta till drömkåken ni ska bygga? Betong är ett prima byggmaterial men det är inte så miljövänligt som vi kanske tror, det produceras stora mängder koldioxid vid bränningen av kalk för att få cement som sedan bli betong, ja ni hajjar. Så det handlar lika mycket om att ändra sitt sätt att resa som sitt sätt att bygga och bo. Den här jevvla Äntligenhemmaroomservicetrenden har kostat åtskilliga miljoner ton koldioxid, hur många tänker på vad de använder för byggmaterial och hur långt har materialet rest innan det kom till mig? Det går att diskutera detta ämne i evigheter men summasummarum är att vi enskilda individer måste ta vårt egna ansvar, allt kan inte lastas åt politiker och internationella organ. Ditt handlande gör skillnad! /Miljökonsulten Leder! Btw, jag pendlar med tåg till jobbet. Jag låter bilen stå och på så sätt har jag besparat moderjord på 4,8 ton koldioxid per år. Lilla jag har sparat in nästan 5 ton koldioxid så visst gör vi skillnad! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp