Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 235703" data-attributes="member: 45951"><p>När du skriver "politisera" etc. så antog jag att du talade om MP som parti. Ja de gick framåt i det senaste riksdagsvalet, men om det rörde sej om missnöjda sossar som vägrade rösta blått eller att det stundande/påstodda miljöhotet drivit människor till de gröna låter jag vara osagt. Skitsamma.</p><p></p><p>Det känns lite som att jag har missuppfattat från mitt håll och du från ditt. Jag har aldrig påstått att jag inte, pantar mina tomma Norrlands 2.8, att jag diskar under rinnande vatten, att inte jag källsorterar mitt avfall, att jag inte lämnar tidningar till återvinning. (Etc. Etc. ända in i förbannelsen) Är det detta du talar om att visa respekt mot naturen? Det du talade om från början var miljöpolitik etc. Det är precis där det måste till en förändring, på en högre nivå än, som nämnt förut "den lilla ensamma människan" med pantkassen i näven. MEN, miljöpartiets politik tycker jag inte är rätt väg att gå på många sätt och vis. Som jag nämnt i mina tidigare inlägg, jag försöker inte aktivt pajja den här planeten. </p><p></p><p>Det enda jag hävdat och fortfarande hävdar är att om så väl alla medlemmar på hela freeride, tar miljömedvetenheten till samma nivå som Gudrun Schymans mans hat, så spelar det ingen roll (eller mycket liten roll välj själv) förräns t.ex. USA skriver på kyoto avtalet.</p><p></p><p></p><p>För det första har jag sett Gustav Fridolin i skjorta. För det andra har jag liiiiite sunt förnuft kvar och en hyffsad förmåga att dra egna slutsatser. (Ja den existerar faktiskt bland 80-talister också, hör och häääääpna) För det tredje äger jag själv en "konken". Jag känner en kille som sysslar med orientering, han källsorterar inte för fem öre. Mina äldsta och mest älskade polare är muppar hela högen. </p><p></p><p>Vad vill du ha sagt? Det är självklart att skaran har vuxit. Frågan är bara med hur mycket? Självklart finns det "miljömuppar" i alla sorters rum. Stereotyper och fördomar lämnar jag åt de äldre och bevisligen mer inskränkta generationerna. Att släcka en lampa när jag lämnade ett rum lärde mina föräldrar mej när jag fortfarande åkte på min "bobby car"(möjligen för att farsan är en snål jävel, men de hävdade att man skulle spara energi). Det är ju ärofullt att du blivit mer miljömedveten och släcker lampor efter dej etc. Om det är det du kallar för "miljömupp" eller miljömedvetenhet kanske du borde revidera din syn? Nu när du avslöjar vad som är en riktig "miljömupp" så kanske jag, när allt kommer omkring är snällare mot miljön än du själv? (Hemska tanke) Återigen är vi i olika ändar av sandlådan. </p><p></p><p>Antalet tobaksmotståndare har också ökat sedan 20-talet. I alla samhällsklasser, men folk röker fortfarande? Folk skulle röka mindre och må bättre om tobaksbolagen lade ner verksamheten?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 235703, member: 45951"] När du skriver "politisera" etc. så antog jag att du talade om MP som parti. Ja de gick framåt i det senaste riksdagsvalet, men om det rörde sej om missnöjda sossar som vägrade rösta blått eller att det stundande/påstodda miljöhotet drivit människor till de gröna låter jag vara osagt. Skitsamma. Det känns lite som att jag har missuppfattat från mitt håll och du från ditt. Jag har aldrig påstått att jag inte, pantar mina tomma Norrlands 2.8, att jag diskar under rinnande vatten, att inte jag källsorterar mitt avfall, att jag inte lämnar tidningar till återvinning. (Etc. Etc. ända in i förbannelsen) Är det detta du talar om att visa respekt mot naturen? Det du talade om från början var miljöpolitik etc. Det är precis där det måste till en förändring, på en högre nivå än, som nämnt förut "den lilla ensamma människan" med pantkassen i näven. MEN, miljöpartiets politik tycker jag inte är rätt väg att gå på många sätt och vis. Som jag nämnt i mina tidigare inlägg, jag försöker inte aktivt pajja den här planeten. Det enda jag hävdat och fortfarande hävdar är att om så väl alla medlemmar på hela freeride, tar miljömedvetenheten till samma nivå som Gudrun Schymans mans hat, så spelar det ingen roll (eller mycket liten roll välj själv) förräns t.ex. USA skriver på kyoto avtalet. För det första har jag sett Gustav Fridolin i skjorta. För det andra har jag liiiiite sunt förnuft kvar och en hyffsad förmåga att dra egna slutsatser. (Ja den existerar faktiskt bland 80-talister också, hör och häääääpna) För det tredje äger jag själv en "konken". Jag känner en kille som sysslar med orientering, han källsorterar inte för fem öre. Mina äldsta och mest älskade polare är muppar hela högen. Vad vill du ha sagt? Det är självklart att skaran har vuxit. Frågan är bara med hur mycket? Självklart finns det "miljömuppar" i alla sorters rum. Stereotyper och fördomar lämnar jag åt de äldre och bevisligen mer inskränkta generationerna. Att släcka en lampa när jag lämnade ett rum lärde mina föräldrar mej när jag fortfarande åkte på min "bobby car"(möjligen för att farsan är en snål jävel, men de hävdade att man skulle spara energi). Det är ju ärofullt att du blivit mer miljömedveten och släcker lampor efter dej etc. Om det är det du kallar för "miljömupp" eller miljömedvetenhet kanske du borde revidera din syn? Nu när du avslöjar vad som är en riktig "miljömupp" så kanske jag, när allt kommer omkring är snällare mot miljön än du själv? (Hemska tanke) Återigen är vi i olika ändar av sandlådan. Antalet tobaksmotståndare har också ökat sedan 20-talet. I alla samhällsklasser, men folk röker fortfarande? Folk skulle röka mindre och må bättre om tobaksbolagen lade ner verksamheten? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp