Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Nilsson" data-source="post: 235803" data-attributes="member: 51050"><p>Jibberisch: Ser inte fram mot självbiografin.</p><p></p><p>De saker som du beskriver i fjuttiga ordalag är ju sånt som betyder mycket när många människor gör det. Detta har ju hela tiden varit den stora poängen, enkla saker som alla kan bidra med. Detta vägrar ju dock att sjunka in hos dig.</p><p></p><p>Vidare är det ju inte så att miljöpartiet har som främsta mål att importera kolkraft från Polen, tvärtom(då menar jag inte exportera kolkraft till Polen heller). Jag uttryckte mig som jag gjorde för att belysa de åsikter som ansåg att deras energipolitik är förenklad. Det är inte en fix jävla idé då det inte ens är en idé.</p><p></p><p>Angående det sista stycket: I-länder av typ Sverige och vars utveckling av många anses som långt framskriden, står modell för andra länder, ej lika lyckligt lottade. Ett konkret exempel är att vi lånar ut pengar till fattiga länder. För att de ska få låna pengar kan vi ställa krav på att de utvecklas åt ett visst håll, emempelvis i miljöhänseende. Märk väl att detta bara är ett litet exempel på hur västvärlden påverkar andra delar av jorden, ett annat exempel kan vara demokratiseringsprocessen, vi ger ju bistånd i form av att stärka andra länders institutioner etc. Dessa saker utgör faktum som jag trodde att de flesta var medvetna om. Vi i väst leder utvecklingen och gör mindre bemedlade stater till speglar av våra egna samhällen. </p><p></p><p>Företag lyder under lagar, lagar stiftas av politiker och politiker väljs av dig och mig. Det känns som vi täckt hur den processen fungerar eller? Dock menar företagen att de förlorar pengar på att värna om miljön och vissa politiker är mer mottagliga än andra för denna sortens gnäll. Jag är inte så mottaglig då jag anser att det står viktigare saker på spel än pengar. Ett exempel på att företag kan styras åt ett visst håll är ju tex utsläppsrätter som varit på tapeten tidigare här, detta är förövrigt dagsaktuellt så för uppmuntrande läsning: <a href="http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=593013&previousRenderType=6" target="_blank">http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=593013&previousRenderType=6</a></p><p></p><p>Sist men inte minst, har du i din enfald kommit på hur saker och ting ska bli bättre?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Nilsson, post: 235803, member: 51050"] Jibberisch: Ser inte fram mot självbiografin. De saker som du beskriver i fjuttiga ordalag är ju sånt som betyder mycket när många människor gör det. Detta har ju hela tiden varit den stora poängen, enkla saker som alla kan bidra med. Detta vägrar ju dock att sjunka in hos dig. Vidare är det ju inte så att miljöpartiet har som främsta mål att importera kolkraft från Polen, tvärtom(då menar jag inte exportera kolkraft till Polen heller). Jag uttryckte mig som jag gjorde för att belysa de åsikter som ansåg att deras energipolitik är förenklad. Det är inte en fix jävla idé då det inte ens är en idé. Angående det sista stycket: I-länder av typ Sverige och vars utveckling av många anses som långt framskriden, står modell för andra länder, ej lika lyckligt lottade. Ett konkret exempel är att vi lånar ut pengar till fattiga länder. För att de ska få låna pengar kan vi ställa krav på att de utvecklas åt ett visst håll, emempelvis i miljöhänseende. Märk väl att detta bara är ett litet exempel på hur västvärlden påverkar andra delar av jorden, ett annat exempel kan vara demokratiseringsprocessen, vi ger ju bistånd i form av att stärka andra länders institutioner etc. Dessa saker utgör faktum som jag trodde att de flesta var medvetna om. Vi i väst leder utvecklingen och gör mindre bemedlade stater till speglar av våra egna samhällen. Företag lyder under lagar, lagar stiftas av politiker och politiker väljs av dig och mig. Det känns som vi täckt hur den processen fungerar eller? Dock menar företagen att de förlorar pengar på att värna om miljön och vissa politiker är mer mottagliga än andra för denna sortens gnäll. Jag är inte så mottaglig då jag anser att det står viktigare saker på spel än pengar. Ett exempel på att företag kan styras åt ett visst håll är ju tex utsläppsrätter som varit på tapeten tidigare här, detta är förövrigt dagsaktuellt så för uppmuntrande läsning: [URL]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=593013&previousRenderType=6[/URL] Sist men inte minst, har du i din enfald kommit på hur saker och ting ska bli bättre? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp