Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 236227" data-attributes="member: 45951"><p>Som jag skrev förut, det är klart människor är mer miljömedvetna nu än förr.(Det skrivs mer i media, talas mer om domedags teorier. Eftersom jag är i IT-sektorn och rotar kan jag dra pralleller med milleniebuggen. Folk tänkte inte så förr, det gör dom nu) I liknelse med människor som tycker att tobak är skadligt är större utsträckning nu. Det borde kanske stått "Med hur mycket har din miljö-opinion vuxit sej starkare de senaste 10 åren?" Ibland blir man hemma blind när man sitter och skriver. Därför risken är stor att det ältas en hel del i sådana här små argumentationer. "Källsorteringens mirakel" hade en ironisk och sarkastisk underton. Eftersom jag inte anser att det räcker. Vilket framgår av det du citerat. (Näst sista meningen) </p><p> </p><p></p><p></p><p></p><p>Vi skriver alla saker som kan tolkas på olika sätt? Jaha hur ska du ha det? Det finns alltså ingen politik för oekonomisk tillväxt i Sverige alltså? Inte mina gelikar och inte dina?</p><p></p><p></p><p>Med "Natt-orienterare med pannlampor" syftade jag på människor som bara ser det dom tittar på. Och att endast detta kan vara det rätta." Då jag läst många inlägg på detta forum har jag konstaterat att det existerar ett gång sådana. Har jag fel? Att hela tiden avfärda användare med andra åsikter/argument än sej själv som tillhörande en generation som inte är mogen för en sådan här debatt? Som inte förstår sarkasm och ironi? är det vettigt? Ska det vara så? Är det så? Generellt sett, självklart. Människor har och kommer alltid att ha olika åsikter och olika fakta i ryggsäcken (konken). </p><p></p><p></p><p>Folk har ju försökt skapa en opion väldigt länge ang. miljön? Återingen, Hur väl har dom lyckats? Hur går det för greenpeace? Och igen, jag arbetar inte aktivt emot miljön. Vilket miljöpartister vill för sej för att man ifrågasätter vissa saker. Jag är bara skeptisk. </p><p></p><p>Men tråden har ju belyst en del goda nyheter som än kanske det finns hopp. Just nu vill jag bara ha en ipren och en meny från Donken. Imorgon ska jag bli en bättre människa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 236227, member: 45951"] Som jag skrev förut, det är klart människor är mer miljömedvetna nu än förr.(Det skrivs mer i media, talas mer om domedags teorier. Eftersom jag är i IT-sektorn och rotar kan jag dra pralleller med milleniebuggen. Folk tänkte inte så förr, det gör dom nu) I liknelse med människor som tycker att tobak är skadligt är större utsträckning nu. Det borde kanske stått "Med hur mycket har din miljö-opinion vuxit sej starkare de senaste 10 åren?" Ibland blir man hemma blind när man sitter och skriver. Därför risken är stor att det ältas en hel del i sådana här små argumentationer. "Källsorteringens mirakel" hade en ironisk och sarkastisk underton. Eftersom jag inte anser att det räcker. Vilket framgår av det du citerat. (Näst sista meningen) Vi skriver alla saker som kan tolkas på olika sätt? Jaha hur ska du ha det? Det finns alltså ingen politik för oekonomisk tillväxt i Sverige alltså? Inte mina gelikar och inte dina? Med "Natt-orienterare med pannlampor" syftade jag på människor som bara ser det dom tittar på. Och att endast detta kan vara det rätta." Då jag läst många inlägg på detta forum har jag konstaterat att det existerar ett gång sådana. Har jag fel? Att hela tiden avfärda användare med andra åsikter/argument än sej själv som tillhörande en generation som inte är mogen för en sådan här debatt? Som inte förstår sarkasm och ironi? är det vettigt? Ska det vara så? Är det så? Generellt sett, självklart. Människor har och kommer alltid att ha olika åsikter och olika fakta i ryggsäcken (konken). Folk har ju försökt skapa en opion väldigt länge ang. miljön? Återingen, Hur väl har dom lyckats? Hur går det för greenpeace? Och igen, jag arbetar inte aktivt emot miljön. Vilket miljöpartister vill för sej för att man ifrågasätter vissa saker. Jag är bara skeptisk. Men tråden har ju belyst en del goda nyheter som än kanske det finns hopp. Just nu vill jag bara ha en ipren och en meny från Donken. Imorgon ska jag bli en bättre människa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp