Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 270895" data-attributes="member: 45951"><p>MikeMike:</p><p></p><p>Hur gammal är du? Hur är det med abstinensen? Tror du på allt som Bush och hans anhang "producerar" också? Eller har du bara beslutat dej för att Al Gore är mannen, myten och sanningen? </p><p></p><p>Jag såg en film på google video som propagerade för att det skulle vara USA's regering som sprängde WTC. </p><p></p><p>Jag vet inte om jag vill gå lika långt som "Hultman" i mina argument. Men människor kommer alltid att tolka information på olika sätt och med olika grad av skepsis. Det var just detta som gjorde att jag en gång slutade skriva i den här tråden. I den här tråden fanns det en hel del skribenter som inte hade någon förståelse för att andra människor hade olika uppfattningar om samma problem. </p><p></p><p>"Som sagt, själv påstår jag också att det är skillnad på information och information. Det är sanningsfaktorn." Sades det längre upp. Hur man då kan köpa en källa rakt av som påvisar sanningen i inom ett område och samtidigt ignorera den inom andra är för mej en gåta. </p><p></p><p>Om man är expert på att tolka information (som en del utger sej för att vara), så skulle en fråga t.ex. kunna vara: "Hur i helvete kan man rösta på vänterblocket?" med tanke på den information, fakta och statistik som finns. Mästare i ena frågan och idiot i andra? Hur hänger det ihop? Määäärkligt. </p><p></p><p>Att sedan börja snacka om att en 19-åring inte skulle kunna sitta inne med någon speciell visdom känns hyfsat fjantigt. Lite generaliserande? Han är troligtvis läskunnig? Troligtvis hyfsat begåvad för att kunna skaffa sej en uppfattning i frågan? Om du nu är 40? Varför skulle du vara mer kvalificerad att uttala dej i miljöfrågor? (förutsatt att du inte jobbat inom området bla bla bla) Det är skillnad på livserfarenhet och livserfarenhet? Jag skulle kunna generalisera ganska grovt också. Att du bor i staden/byn med störst jävla hybris i norra europa t.ex. Det skulle öppna för en hel del mer eller mindre personliga påhopp? </p><p></p><p>"Jag slår vad om att huvudskälet till att polisen håller folk borta från platser där ett flygplan har kraschat är att det antagligen skulle vara några som skulle gå in i vraket och lägga sig ner, sedan spela att de vaknar upp och säga 'Vad fan var det?'"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 270895, member: 45951"] MikeMike: Hur gammal är du? Hur är det med abstinensen? Tror du på allt som Bush och hans anhang "producerar" också? Eller har du bara beslutat dej för att Al Gore är mannen, myten och sanningen? Jag såg en film på google video som propagerade för att det skulle vara USA's regering som sprängde WTC. Jag vet inte om jag vill gå lika långt som "Hultman" i mina argument. Men människor kommer alltid att tolka information på olika sätt och med olika grad av skepsis. Det var just detta som gjorde att jag en gång slutade skriva i den här tråden. I den här tråden fanns det en hel del skribenter som inte hade någon förståelse för att andra människor hade olika uppfattningar om samma problem. "Som sagt, själv påstår jag också att det är skillnad på information och information. Det är sanningsfaktorn." Sades det längre upp. Hur man då kan köpa en källa rakt av som påvisar sanningen i inom ett område och samtidigt ignorera den inom andra är för mej en gåta. Om man är expert på att tolka information (som en del utger sej för att vara), så skulle en fråga t.ex. kunna vara: "Hur i helvete kan man rösta på vänterblocket?" med tanke på den information, fakta och statistik som finns. Mästare i ena frågan och idiot i andra? Hur hänger det ihop? Määäärkligt. Att sedan börja snacka om att en 19-åring inte skulle kunna sitta inne med någon speciell visdom känns hyfsat fjantigt. Lite generaliserande? Han är troligtvis läskunnig? Troligtvis hyfsat begåvad för att kunna skaffa sej en uppfattning i frågan? Om du nu är 40? Varför skulle du vara mer kvalificerad att uttala dej i miljöfrågor? (förutsatt att du inte jobbat inom området bla bla bla) Det är skillnad på livserfarenhet och livserfarenhet? Jag skulle kunna generalisera ganska grovt också. Att du bor i staden/byn med störst jävla hybris i norra europa t.ex. Det skulle öppna för en hel del mer eller mindre personliga påhopp? "Jag slår vad om att huvudskälet till att polisen håller folk borta från platser där ett flygplan har kraschat är att det antagligen skulle vara några som skulle gå in i vraket och lägga sig ner, sedan spela att de vaknar upp och säga 'Vad fan var det?'" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp