Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hultman" data-source="post: 270931" data-attributes="member: 71440"><p>MikeMike:</p><p>Du erkänner alltså att du vet alltför lite för att agera proffstyckare, samtidigt som du anser att jag är en idiot som inte köper din domedagsteori? Jag skiter ärligt talat fullständigt i om en antagligen lågutbildad (eller med en utbildning som inte berör området) 40-åring med mindervärdeskomplex får utlösning av att han - enligt egen utsago - satt en 19-åring på plats.</p><p></p><p>När du började åka skidor för 35 år sedan, hur många grader kallare var det då? Avrunda helst till en fem, sex decimaler också. Din erfarenhet sträcker sig i sammanhanget inte särskilt långt, och även en liten parvel som jag har faktiskt en del skidår i nacken. </p><p></p><p>Den som klappar sig på bröstet och kallar fallet avslutat är ju du, Mikey.</p><p></p><p>...din rapport är för övrigt sex år gammal.</p><p></p><p></p><p>Gustaf_Karlsson:</p><p>Ingen dator kan - i dagsläget iaf - beräkna någonting angående problemet. Ja, mina matematikkunskaper sträcker sig faktiskt bara till Matematik D. Nyss skrattade och skrek du åt mig, men nu lägger du dig bara på ryggen och säger att man inte sparkar på någon som redan ligger. Din, och Mike's, metodik bygger ju på att blint lita på ett par rapporter som säger något, samtidigt som ni inte ser det komplexa i väderförändringar och lyssnar på motparten. Det har - som nämnts - funnits många domedagsteorier på senare tid. Jag kan inte minnas någon som fortfarande diskuteras.</p><p></p><p></p><p>Jibberisch:</p><p>Jag tror, och vet, att vetskapen är alldeles för liten angående problemet. Det enda jag väljer att aktivt förneka är all hype som uppstått angående vår inblandning i temperaturskillnader. Eftersom forskarkåren inte är enad, och ingen tycks hålla med någon annan i frågan, väljer jag att avvakta bättre analyser. MikeMike får gärna vara ledsen över att det blivit 0,6 grader varmare på 100 år, och över att jorden snart går under, men när han påstår att jag är dum för att jag inte samtycker går det över gränsen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hultman, post: 270931, member: 71440"] MikeMike: Du erkänner alltså att du vet alltför lite för att agera proffstyckare, samtidigt som du anser att jag är en idiot som inte köper din domedagsteori? Jag skiter ärligt talat fullständigt i om en antagligen lågutbildad (eller med en utbildning som inte berör området) 40-åring med mindervärdeskomplex får utlösning av att han - enligt egen utsago - satt en 19-åring på plats. När du började åka skidor för 35 år sedan, hur många grader kallare var det då? Avrunda helst till en fem, sex decimaler också. Din erfarenhet sträcker sig i sammanhanget inte särskilt långt, och även en liten parvel som jag har faktiskt en del skidår i nacken. Den som klappar sig på bröstet och kallar fallet avslutat är ju du, Mikey. ...din rapport är för övrigt sex år gammal. Gustaf_Karlsson: Ingen dator kan - i dagsläget iaf - beräkna någonting angående problemet. Ja, mina matematikkunskaper sträcker sig faktiskt bara till Matematik D. Nyss skrattade och skrek du åt mig, men nu lägger du dig bara på ryggen och säger att man inte sparkar på någon som redan ligger. Din, och Mike's, metodik bygger ju på att blint lita på ett par rapporter som säger något, samtidigt som ni inte ser det komplexa i väderförändringar och lyssnar på motparten. Det har - som nämnts - funnits många domedagsteorier på senare tid. Jag kan inte minnas någon som fortfarande diskuteras. Jibberisch: Jag tror, och vet, att vetskapen är alldeles för liten angående problemet. Det enda jag väljer att aktivt förneka är all hype som uppstått angående vår inblandning i temperaturskillnader. Eftersom forskarkåren inte är enad, och ingen tycks hålla med någon annan i frågan, väljer jag att avvakta bättre analyser. MikeMike får gärna vara ledsen över att det blivit 0,6 grader varmare på 100 år, och över att jorden snart går under, men när han påstår att jag är dum för att jag inte samtycker går det över gränsen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp