Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AbsolutIggy" data-source="post: 610443" data-attributes="member: 57901"><p>Jag hoppas starkt att du inte tar något i den där artikeln som bevis mot växthuseffekten. Har du ens läst hela artikeln själv? Det finns inte mycket till bevis att de har fuskat med data i någon stor utsträckning, det enda jag såg som inte förklarades på ett bra sätt är att de kanske förstörde data, vilket i sig är illa ur vetenskaplig synpunkt. </p><p></p><p>Man måste komma ihåg att det finns många fler klimatforskare, och de allra flesta är överens om vad temperaturdatan som finns betyder. Sedan finns det många skeptiker, av vilka de flesta har väldigt dåliga argument, och en del ljuger rätt ut. Det är ibland inte så lätt att se, framförallt för personer som inte är insatta i hur forskning i allmänhet bedrivs. Jag rekommenderar att läsa argumenten från båda sidorna noggrant. Du kommer antagligen att se att skeptikerna har rätt i vissa fall, men att det mesta tyder på att växthuseffekten är anledningen till nutidens temperaturökningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AbsolutIggy, post: 610443, member: 57901"] Jag hoppas starkt att du inte tar något i den där artikeln som bevis mot växthuseffekten. Har du ens läst hela artikeln själv? Det finns inte mycket till bevis att de har fuskat med data i någon stor utsträckning, det enda jag såg som inte förklarades på ett bra sätt är att de kanske förstörde data, vilket i sig är illa ur vetenskaplig synpunkt. Man måste komma ihåg att det finns många fler klimatforskare, och de allra flesta är överens om vad temperaturdatan som finns betyder. Sedan finns det många skeptiker, av vilka de flesta har väldigt dåliga argument, och en del ljuger rätt ut. Det är ibland inte så lätt att se, framförallt för personer som inte är insatta i hur forskning i allmänhet bedrivs. Jag rekommenderar att läsa argumenten från båda sidorna noggrant. Du kommer antagligen att se att skeptikerna har rätt i vissa fall, men att det mesta tyder på att växthuseffekten är anledningen till nutidens temperaturökningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var inte oroliga för snön
Tillbaka
Topp