Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Var köpa Pieps TX 600?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1038949" data-attributes="member: 83225"><p>Sådär, nu är alla prylarna fixade tack vare centralbyråkraten. En grej som förundrar lite och som kanske kan vara bra att känna till ifall nån mer kommer på att skaffa en sån pryl i framtiden. När jag provar med frugans Pieps DSP Tour som inte ska kunna hitta TX600n så gör den faktiskt det. Dock reagerar den bara när den är inom en meter från sändaren men ändå. Håller jag den precis emot så sägerden avstånd 0,8 och när jag håller den en meter ifrån säger den 11 i avstånd. Tar jag den längre ifrån än så så tappar den signal. Precis detsamma gäller faktiskt även med min egen nu uppdaterade DSP. Dock verkar det inte som att TXn stör under aktiv sökning. Lite som att om den sökande transan fått korn på en "riktig" så struntar den i TXn men lite oroväckande är det väl allt att den faktiskt ändå kan reagera trots att den inte ska göra det annat än i speciellt mode. </p><p></p><p>Sen tog det ett tag innan jag själv fattade hur fasen den funkade men det beror på att hunden jag använde inte var begravd utan rörde faktiskt på sig, då sänder den visst inte alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1038949, member: 83225"] Sådär, nu är alla prylarna fixade tack vare centralbyråkraten. En grej som förundrar lite och som kanske kan vara bra att känna till ifall nån mer kommer på att skaffa en sån pryl i framtiden. När jag provar med frugans Pieps DSP Tour som inte ska kunna hitta TX600n så gör den faktiskt det. Dock reagerar den bara när den är inom en meter från sändaren men ändå. Håller jag den precis emot så sägerden avstånd 0,8 och när jag håller den en meter ifrån säger den 11 i avstånd. Tar jag den längre ifrån än så så tappar den signal. Precis detsamma gäller faktiskt även med min egen nu uppdaterade DSP. Dock verkar det inte som att TXn stör under aktiv sökning. Lite som att om den sökande transan fått korn på en "riktig" så struntar den i TXn men lite oroväckande är det väl allt att den faktiskt ändå kan reagera trots att den inte ska göra det annat än i speciellt mode. Sen tog det ett tag innan jag själv fattade hur fasen den funkade men det beror på att hunden jag använde inte var begravd utan rörde faktiskt på sig, då sänder den visst inte alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Var köpa Pieps TX 600?
Tillbaka
Topp