Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var köpa skidlägenhet/stuga ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kubakarl" data-source="post: 1027178" data-attributes="member: 94455"><p>Vi köpte via mäklare, hans/hennes arvode ligger helt på säljaren. Detta markeras med ett "F.A.I" efter priset på lägenheten, kontrollera så att det står det. I vårat fall låg mäklarens arvode på 3,5%. Observera att det många olika mäklare kan ha säljkontrakt på samma objekt. Är din mäklare slö på det vanliga franska viset kan din lägenhet säljas i en parallell process utan din vetskap. </p><p></p><p>Den stora tillkommande posten som köpare är den stadsanställde notarien som ska vända papper i ett kvartal ungefär, han tog ca 9% av oss. Detta kommer ligga utanför ditt eventuella banklån.</p><p></p><p>Vi har på sikt tänkt att använda lägenheten som semesterboende för oss och vänner, men första vintern kommer jag testa den som säsongarkvart.</p><p></p><p>När allt är klart om ett par veckor så planerar jag att återberätta köpprocessen på ett uttömmande sätt på en kompis blogg. Jag kompletterar med en länk här då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kubakarl, post: 1027178, member: 94455"] Vi köpte via mäklare, hans/hennes arvode ligger helt på säljaren. Detta markeras med ett "F.A.I" efter priset på lägenheten, kontrollera så att det står det. I vårat fall låg mäklarens arvode på 3,5%. Observera att det många olika mäklare kan ha säljkontrakt på samma objekt. Är din mäklare slö på det vanliga franska viset kan din lägenhet säljas i en parallell process utan din vetskap. Den stora tillkommande posten som köpare är den stadsanställde notarien som ska vända papper i ett kvartal ungefär, han tog ca 9% av oss. Detta kommer ligga utanför ditt eventuella banklån. Vi har på sikt tänkt att använda lägenheten som semesterboende för oss och vänner, men första vintern kommer jag testa den som säsongarkvart. När allt är klart om ett par veckor så planerar jag att återberätta köpprocessen på ett uttömmande sätt på en kompis blogg. Jag kompletterar med en länk här då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Var köpa skidlägenhet/stuga ?
Tillbaka
Topp