Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Var köpa Völkl RTM 86 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1071399" data-attributes="member: 145112"><p>Jag kan bara tipsa om de butikerna jag vet har dem här i Åre, nämligen Hanson och ÅreSkidsport. Kolla med dem, vet dock inte om de skickar, men kan vara värt ett samtal. Kolla även priserna där, vet att de ibland inte är mycket dyrare än tyska postorderföretag...</p><p></p><p>Till skidvalet: Det är sjukt svårt att tipsa utan någon som helst vetskap om hur du åker eller ser ut, du kan vara proffsduktig eller värdelös, lång kort smal tjock, vet inget så du får ta det här med en nypa salt med, som alla andra tips man får.</p><p>Men generelt kan man säga att RTM86 passar åkare som är lite bättre än genomsnittet, och 84:an är bra för de som är bra till riktigt bra. Så enkelt sett så är 84:an ett säkrare val, de har ett otroligt stort span över hur många som kan gilla den skidan. </p><p>Sen när det kommer till längd är det svårt där med. Jag som är 176cm och väger lite för mycket åker gärna en längre skida, och hade tagit 182 av gammal vana. Men en kompis till mig som är lite mer normalbyggd, typ 185cm lång och 80-85 kilo tung gick ner till 177 och är mer än nöjd me det valet på sina RTM86:or. Han kan inte tänka sig gå upp i längd längre då han upplever skidan sjukt stabil men mycket mycket roligare och livfullare i den kortare längden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1071399, member: 145112"] Jag kan bara tipsa om de butikerna jag vet har dem här i Åre, nämligen Hanson och ÅreSkidsport. Kolla med dem, vet dock inte om de skickar, men kan vara värt ett samtal. Kolla även priserna där, vet att de ibland inte är mycket dyrare än tyska postorderföretag... Till skidvalet: Det är sjukt svårt att tipsa utan någon som helst vetskap om hur du åker eller ser ut, du kan vara proffsduktig eller värdelös, lång kort smal tjock, vet inget så du får ta det här med en nypa salt med, som alla andra tips man får. Men generelt kan man säga att RTM86 passar åkare som är lite bättre än genomsnittet, och 84:an är bra för de som är bra till riktigt bra. Så enkelt sett så är 84:an ett säkrare val, de har ett otroligt stort span över hur många som kan gilla den skidan. Sen när det kommer till längd är det svårt där med. Jag som är 176cm och väger lite för mycket åker gärna en längre skida, och hade tagit 182 av gammal vana. Men en kompis till mig som är lite mer normalbyggd, typ 185cm lång och 80-85 kilo tung gick ner till 177 och är mer än nöjd me det valet på sina RTM86:or. Han kan inte tänka sig gå upp i längd längre då han upplever skidan sjukt stabil men mycket mycket roligare och livfullare i den kortare längden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Var köpa Völkl RTM 86 ?
Tillbaka
Topp