Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Var köpa Völkl RTM 86 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1072311" data-attributes="member: 145112"><p>Hallå</p><p></p><p>Enkelt förklarat så är skillnaden mellan RTM 84 och 86 det att 86:an är byggd lite kralligare och den har titanal som metall medans 84:an är inte fullt lika hård och har "stål" som metalldämpning. Skillnaden där är att du får en lugnare skida med titanal och en livligare och kvickare skida med "stål". </p><p>Det jag har märkt när vi kör tester med dem är att många föredrar den piggare känslan som 84:an levererar, skidan känns roligare än den lite mer dämpade 86:an. </p><p>En intressant sak som några av mina vänner gjort när de skaffat RTM är att de gått ner i längd mot vad de normalt brukar köra på. De tycker att 177cm längd är lika stabil som 182cm men att den var så mycket roligare att de tog den kortare längden. Skall läggas till att de är runt 185-190 långa, så rent naturligt hade varit den längre längden...</p><p></p><p>Nej, jag anser inte att 84:an är vassare än 86:an, tvärtom. 86:an är en vassare skida. MEN det är inget man bör ta hänsyn till. En vassare skida är inte alltid bättre, den kan lätt bli nästan tråkig om man inte klarar av den. Så som jag skrev så är 84:an ett bättre val, den passar ett större antal, medans 86:an tycker många är lite för styv för att ha riktigt kul på. </p><p>Min känsla är att 84:an är det säkraste kortet. Har inte hört att någon upplevt den som för vek. Så om jag skall rekommendera en skida så blir det den...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1072311, member: 145112"] Hallå Enkelt förklarat så är skillnaden mellan RTM 84 och 86 det att 86:an är byggd lite kralligare och den har titanal som metall medans 84:an är inte fullt lika hård och har "stål" som metalldämpning. Skillnaden där är att du får en lugnare skida med titanal och en livligare och kvickare skida med "stål". Det jag har märkt när vi kör tester med dem är att många föredrar den piggare känslan som 84:an levererar, skidan känns roligare än den lite mer dämpade 86:an. En intressant sak som några av mina vänner gjort när de skaffat RTM är att de gått ner i längd mot vad de normalt brukar köra på. De tycker att 177cm längd är lika stabil som 182cm men att den var så mycket roligare att de tog den kortare längden. Skall läggas till att de är runt 185-190 långa, så rent naturligt hade varit den längre längden... Nej, jag anser inte att 84:an är vassare än 86:an, tvärtom. 86:an är en vassare skida. MEN det är inget man bör ta hänsyn till. En vassare skida är inte alltid bättre, den kan lätt bli nästan tråkig om man inte klarar av den. Så som jag skrev så är 84:an ett bättre val, den passar ett större antal, medans 86:an tycker många är lite för styv för att ha riktigt kul på. Min känsla är att 84:an är det säkraste kortet. Har inte hört att någon upplevt den som för vek. Så om jag skall rekommendera en skida så blir det den... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Var köpa Völkl RTM 86 ?
Tillbaka
Topp