Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var montera bidningen på Salomon Rocker 2 122
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="torax" data-source="post: 1022695" data-attributes="member: 136257"><p>Har en son i samma ålder, och för att få "låna" honom från parken köpte jag ett par S R2 122 192cm med guardian till oss. Jag har andra skidor, men inte centermonterade, utan mer traditionella +110 lagg. Jag lät montera dem efter recommended (-3). Det blev 3,3 med mina 312sulor och för sonens del 2,7. Senare blev det dags för ett par veckors åkning i Norge. Tyvärr fick sonen förhinder så jag hann åka på dem för egen del några dar innan han dök upp. Växlade en del med mina andra skidor dessa dagarna. Det tog ett par dagar att åka in sig på dem. Testade i mycket olika förhållanden, dock inte i djupare snö än ett par dec (relativt tung snö) i relativt låg fart. Blev väl inte övertygad att det här var skidor för mig. </p><p>När min son började åka körde han som på sina parkskidor ungefär, kantade och inget direkt plöstryck, i hög fart i ganska stökig terräng. När jag såg vad han kunde göra, imiterade jag hans stil och släppte på betydligt mer och nu kändes skidan på ett helt nytt sätt. Känner igen beskrivningen ovan (MnO). Har verkligen utvecklats som åkare sen dess. Åkte väl i ytterligare en vecka lite senare och använde då mest 122:orna. Ett plus är också att jag orkar stå på betydligt mer med dessa. </p><p>Beträffande monteringen har ju varken jag eller sonen varit i närheten av (-4). Men jag tror inte att det blir några fördelar, förutom i låg fart som MnO är inne på. Nu har jag två andra par på g inför vintern som jag hittat här på forumet. Finns möjlighet att sätta på Jester Demo på ena paret, så där ska jag ta mig tid och testa olika monteringar för att hitta rätt.</p><p>Vad gäller droppa + 10 meter så har jag ingen erfarenhet av det och tänker inte skaffa mig heller. Om Guardian pallar det kan nog någon här på forumet svara på. Jag har också provat hudar med 122/ Guardian. En gång 700m höjdmeter och vid några tillfällen 400m. Det är ett tungt paket att röra sig med jämfört med annat jag har, men definitivt värt att satsa på. Välj Guardian och montering -3,5 !</p><p>// Torbjörn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="torax, post: 1022695, member: 136257"] Har en son i samma ålder, och för att få "låna" honom från parken köpte jag ett par S R2 122 192cm med guardian till oss. Jag har andra skidor, men inte centermonterade, utan mer traditionella +110 lagg. Jag lät montera dem efter recommended (-3). Det blev 3,3 med mina 312sulor och för sonens del 2,7. Senare blev det dags för ett par veckors åkning i Norge. Tyvärr fick sonen förhinder så jag hann åka på dem för egen del några dar innan han dök upp. Växlade en del med mina andra skidor dessa dagarna. Det tog ett par dagar att åka in sig på dem. Testade i mycket olika förhållanden, dock inte i djupare snö än ett par dec (relativt tung snö) i relativt låg fart. Blev väl inte övertygad att det här var skidor för mig. När min son började åka körde han som på sina parkskidor ungefär, kantade och inget direkt plöstryck, i hög fart i ganska stökig terräng. När jag såg vad han kunde göra, imiterade jag hans stil och släppte på betydligt mer och nu kändes skidan på ett helt nytt sätt. Känner igen beskrivningen ovan (MnO). Har verkligen utvecklats som åkare sen dess. Åkte väl i ytterligare en vecka lite senare och använde då mest 122:orna. Ett plus är också att jag orkar stå på betydligt mer med dessa. Beträffande monteringen har ju varken jag eller sonen varit i närheten av (-4). Men jag tror inte att det blir några fördelar, förutom i låg fart som MnO är inne på. Nu har jag två andra par på g inför vintern som jag hittat här på forumet. Finns möjlighet att sätta på Jester Demo på ena paret, så där ska jag ta mig tid och testa olika monteringar för att hitta rätt. Vad gäller droppa + 10 meter så har jag ingen erfarenhet av det och tänker inte skaffa mig heller. Om Guardian pallar det kan nog någon här på forumet svara på. Jag har också provat hudar med 122/ Guardian. En gång 700m höjdmeter och vid några tillfällen 400m. Det är ett tungt paket att röra sig med jämfört med annat jag har, men definitivt värt att satsa på. Välj Guardian och montering -3,5 ! // Torbjörn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var montera bidningen på Salomon Rocker 2 122
Tillbaka
Topp