Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var rädd om dina knän
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tef" data-source="post: 25785" data-attributes="member: 30240"><p>Jo tack, knän är bara skit! Jag har slitit av båda korsbanden, jag slet av korsbandet på mitt vänsterknä när jag satsade lite för mycket och flög över både platå och landning på ett bigjump. Det tog ca. 1½ år att rehabilitera helt efter operationen.</p><p>Mitt korsband i högra knät slet jag av i en fotbollsmatch för 1 månad sedan. Jag fick en tackling och fick all kroppstyngd över knät samtidigt som jag vred till det.</p><p>Jag vet inte om jag ska operera mig ännu eftersom mitt högerknä är så stabilt även utan korsband. Jag håller på förfullt med styrketräning och kordinationsträning. Om jag inte opererar vet jag att jag inte kommer kunna hoppa något mera, i alla fall inte speciellt galet. Men just nu känns det som om jag vill göra ett uppehåll från allt som har med sjukhus att göra. Därför vill jag testa att bygga upp starka muskler kring knät istället.</p><p>Ska upp till stöten v.49. Jag håller tummarna för mig själv :D</p><p></p><p>ps. Enligt mina erfarenheter ska man inte använda knäskydd, det försämrar dina reflexer i knät. Jag har använt skydd under en period men mitt knä fick bara dåliga vanor och orsakade problem när jag inte använde skyddet. Det är MYCKET bättre att bygga upp effektiva och starka muskler kring knät.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tef, post: 25785, member: 30240"] Jo tack, knän är bara skit! Jag har slitit av båda korsbanden, jag slet av korsbandet på mitt vänsterknä när jag satsade lite för mycket och flög över både platå och landning på ett bigjump. Det tog ca. 1½ år att rehabilitera helt efter operationen. Mitt korsband i högra knät slet jag av i en fotbollsmatch för 1 månad sedan. Jag fick en tackling och fick all kroppstyngd över knät samtidigt som jag vred till det. Jag vet inte om jag ska operera mig ännu eftersom mitt högerknä är så stabilt även utan korsband. Jag håller på förfullt med styrketräning och kordinationsträning. Om jag inte opererar vet jag att jag inte kommer kunna hoppa något mera, i alla fall inte speciellt galet. Men just nu känns det som om jag vill göra ett uppehåll från allt som har med sjukhus att göra. Därför vill jag testa att bygga upp starka muskler kring knät istället. Ska upp till stöten v.49. Jag håller tummarna för mig själv :D ps. Enligt mina erfarenheter ska man inte använda knäskydd, det försämrar dina reflexer i knät. Jag har använt skydd under en period men mitt knä fick bara dåliga vanor och orsakade problem när jag inte använde skyddet. Det är MYCKET bättre att bygga upp effektiva och starka muskler kring knät. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Var rädd om dina knän
Tillbaka
Topp