var ska ja sätta bindningen på scott p2?

MedlemJapaner

Aktiv medlem
ja som rubriken lyder!
jag vill raila o hoppa rätt mkt me dom men ändå köra lössnö.
jag undrar följande:
1-tappar dom hoppegenskaperna om man monterar den 3-4 cm från bootcenter?
2-tappar den lössnöegenskaperna helt om man mittmonterar den?

har funderat på 3,5-4 cm från bootcenter men jag vill först veta vad NI tycker

egentligen spelar det ingen roll

montera dom 12 cm framför bootcenter så får du det ultimata knycket i liftkön

Varför ska alla montera fram bindningarna på twintips? En twintip är ju byggd med bootcenter mer centrerad än vanliga skidor, SÄTT BINDNINGEN DÄR DEN SKALL VARA! Att flytta fram 3-4cm förstör ju hela jävla skidans åkegenskaper negativt...

om du sätter bindningen 1 mm fel så funkar inte skidan...så är det

sätt dom där dom ska vara, där skidan är som smalast, och den punkten brukar vara längre fram på twintips, det är oftast markerat.

du kan köra puder, vart du än sätter bindningen.. man märker ingen skillnad..

asså, ffs p2 har väl ändå samma midjemått som mina p3 och det är ju 78mm vilket isåfall lika bra är att åka på pjäxorna in princip i puder, mittmontera inte om du är tveksam är mitt tips

då sätter ja den på 3.5 från bootcenter den där snubben n1 övertygade mej mer än någon anna här så ni kan gå hem o ta en stol o sätta er på golvet om ni vill

om du lyssnar till n1 måste du ju vara helt blåst och då kan vi tyvärr inte hjälpa dig ...

Sätt dom där butiken föreslår att de skall vara... Om det inte är så att du kommer dra på tokiga 1260´s och satsar seriöst, vilket jag antar att du inte kommer göra iom. att du köper ett par P2, hade du varit någorlunda seriös hade du iaf. köpt P3... Och bara så att du vet, det är ingen direkt puderskida du köper så det är därför heller inga puderegenskaper som du kan förlora.
Hur som helst skall jag inte vara en alltför stor klimakteriekossa, utan jag skall ge dig ett vettigt svar. Alltså, sätt dom där det rekomenderas av butik, för du kommer nog itne märka skillnaden om du monterar fram 3cm, eller bak 3 cm... Du känner definitivt inte skillnad i pudret, och switchåkningen måste vara riktigt bra för att du skall känna skillnad där med. Så gå till stadiumbutiken och fråga vad de rekommenderar!

Ställ dig frågan.... Kommer jag att åka något i pisten med skidorna. Om svaret är ja.... Flytta INTE fram bindningen. Kommer du att vara 100% i parken flytta då fram den. En frammonterad bindning förstör skidans åkegenskaper i pisten totalt. Den kommer bara bli svår att hantera. Om du precis börjag jibba så montera som vanligt och lär dig grunderna först. Montera om sen.

Tillbaka
Topp