Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var ska man åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Persson" data-source="post: 25262" data-attributes="member: 29985"><p>Jag kan helt klart rekommendera Ramundberget. De har mycket bra och varierad åkning till priser som är OK. Något uteliv kan man inte direkt tala om men det är en trevlig skidort och det råder aldrig brist på natursnö.</p><p>Ramundberget är utmärkt för nybörjare och bra åkare. De som är mer avancerade tröttnar nog efter två eller tre dagar men för en barnfamilj passar det nog utmärkt och lär räcka i en hel vecka.</p><p></p><p>Åre är dyrt. Det är välkänt. Åre har mer backar än Ramundberget men jag tycker inte att åkningen är bättre. Det finns inte samma variation och utbud. Största fördelen med Åre, som jag ser det, är nattlivet.</p><p></p><p>Vemdalen är ganska litet, och har bra pister men räcker inte vidare länge om man har stora krav. Personligen anser jag att det helt klart är värt de extra milen till Ramundberget även om Vemdalen eller Klövsjö är bra mål om man åker på dagsutflykt till fjällen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Persson, post: 25262, member: 29985"] Jag kan helt klart rekommendera Ramundberget. De har mycket bra och varierad åkning till priser som är OK. Något uteliv kan man inte direkt tala om men det är en trevlig skidort och det råder aldrig brist på natursnö. Ramundberget är utmärkt för nybörjare och bra åkare. De som är mer avancerade tröttnar nog efter två eller tre dagar men för en barnfamilj passar det nog utmärkt och lär räcka i en hel vecka. Åre är dyrt. Det är välkänt. Åre har mer backar än Ramundberget men jag tycker inte att åkningen är bättre. Det finns inte samma variation och utbud. Största fördelen med Åre, som jag ser det, är nattlivet. Vemdalen är ganska litet, och har bra pister men räcker inte vidare länge om man har stora krav. Personligen anser jag att det helt klart är värt de extra milen till Ramundberget även om Vemdalen eller Klövsjö är bra mål om man åker på dagsutflykt till fjällen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Var ska man åka?
Tillbaka
Topp