Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var ska man mäta ifrån när man ska montera skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dagottoson" data-source="post: 612094" data-attributes="member: 101350"><p>Okej ursäkte om jag förfklarade dåligt. Har ett par roosignol s3. Enligt rossignols hemsida så är "freeride" punkten på skidan 84,6 cm från tailen. (de markeringar som finns på skidan är fel) Min fråga är om man ska </p><p></p><p>1) sätta skidan mot väggen och mäta med måttbandet mot väggen </p><p></p><p>eller </p><p></p><p>2) räkna med böjen på tailen dvs lägga måttbandet på ytan av skidan</p><p></p><p>hoppas ni förstår bättre nu!</p><p></p><p>edit det 84,6 cm är mitten av sulan ska sitta.</p><p></p><p>MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dagottoson, post: 612094, member: 101350"] Okej ursäkte om jag förfklarade dåligt. Har ett par roosignol s3. Enligt rossignols hemsida så är "freeride" punkten på skidan 84,6 cm från tailen. (de markeringar som finns på skidan är fel) Min fråga är om man ska 1) sätta skidan mot väggen och mäta med måttbandet mot väggen eller 2) räkna med böjen på tailen dvs lägga måttbandet på ytan av skidan hoppas ni förstår bättre nu! edit det 84,6 cm är mitten av sulan ska sitta. MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Var ska man mäta ifrån när man ska montera skidor.
Tillbaka
Topp