Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
var ska man vandra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SSyk" data-source="post: 552863" data-attributes="member: 63015"><p>Om man vill gå efter led och bo i STF-stugor i trakterna av Abisko, men inte vill gå Kungsleden och riskera tt träffa tyskar så har jag ett par förslag:</p><p></p><p>En lätt tur med korta vandringar;</p><p>Dag 1. Start i Björkliden eller Låkta station till Låktatjåkkastugan. Ganska dyrt att bo och man måste boka.</p><p>Dag 2. Till Kårsavaggestugan.</p><p>Dag 3. Till Abisko.</p><p></p><p>Tur med långa vandringar.</p><p>Dag 1. Start i Katterjåkk till Unna Allakasstugan. Denna vandring kan delas upp på två, men då får man övernata i tält eller i ett vindskydd.</p><p>Dag 2. Till Alesjaurstugan.</p><p>Dag 3. Till Nallostugan.</p><p>Dag 4. Till Vistasstugan. Kort dag.</p><p>DAg 5. Till Nikkaluokta. Lång vandring. </p><p></p><p>föreslår jag start i Katterjåkk. Gå sen mot Unna Allakas (rätt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SSyk, post: 552863, member: 63015"] Om man vill gå efter led och bo i STF-stugor i trakterna av Abisko, men inte vill gå Kungsleden och riskera tt träffa tyskar så har jag ett par förslag: En lätt tur med korta vandringar; Dag 1. Start i Björkliden eller Låkta station till Låktatjåkkastugan. Ganska dyrt att bo och man måste boka. Dag 2. Till Kårsavaggestugan. Dag 3. Till Abisko. Tur med långa vandringar. Dag 1. Start i Katterjåkk till Unna Allakasstugan. Denna vandring kan delas upp på två, men då får man övernata i tält eller i ett vindskydd. Dag 2. Till Alesjaurstugan. Dag 3. Till Nallostugan. Dag 4. Till Vistasstugan. Kort dag. DAg 5. Till Nikkaluokta. Lång vandring. föreslår jag start i Katterjåkk. Gå sen mot Unna Allakas (rätt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
var ska man vandra?
Tillbaka
Topp