Var ska vi tag vägen? Led oss rätt...

Hampa_B

Ny medlem
Jag och en kompis befinner oss just nu i Bern, Schweiz. Vi hade tänkt stanna här i Alperna denna säsongen men har svårt att välja vart vi vill åka. Har funderat på Engelberg, Zermatt och Verbier här i Schweiz eller Ischgl och Sölden i Österrike. Eller om nån kanske vet nåt bra ställe i Italien??
Det vi undrar är om någon eller några sitter inne med information om åkning, boende, jobbmöjligheter, mängd säsongare, prisbild med mera.
(Vi vet att ni är många därute som har mycket att förtälla oss, så sätt er nu ner i 5 min och ge lite tips till två killar med mycket huvudbry.)
Hoppas på snabba svar.

/Hampus och Kalle

åk till avoriaz/Morzine, dit ska jag om några veckor. verkar jätte bra. annars har andermatt bra offpist. och serrechevalier är skönt med deras lärkträd. Fast å andra sidan chamonix är ju faktiskt dit man egentligen borde åka.

Kan bara instämma med Newstream. Ischgl duger inte som säsongsobjekt. Bergen är alldeles för flacka. Dessutom snöar det inte ens hälften av mängden som det gör i tex StAnton. Statistiken över medelsnödjup säger allt. Åk dit istället.

Tillbaka
Topp