Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför alla dessa ...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="matshogberg" data-source="post: 81362" data-attributes="member: 38277"><p>Äh, jag får väl lyfta pennan från käften och dra nåra salvor......vi lever ju i ett samhälle färgat av övergörare...det är ju inte bara i skidvälden...folk har Fet SUVar för att kunna klättra över trottoarkanterna på Östermalm, Gåsdun för de ruskiga "expeditionsturerna" till city i den fruktade nollgradiga kylan, Goretexlaminerade kängor för vattenpussarna i Kungsan och diverse tingeltangel i form av karbinhakar i skidbestigningssäcken för att kunna fästa nycklar osv......skitcoolt..</p><p>Med tanke på den utvecklingen är det fan inte undra på att det ser ut som det gör i skidbackarna......trots nedderagningar, lågkonjunkturer och allt annat gnäll verkar medelsvensson ha råd med en skidutrustning för 20 papp....inget fel i det..."go go go to the temple of consumption".....personligen skiter jag i om folk åker Jaguar eller hundkoja eller om dom kör i Arcteryrxx eller Ullared....om nån jävla over-the-hill-burnout vill flasha guldkortet på Dippan för att impa på nån sunkig fjortis med brallorna halvägs ned på arselet så är det väl deras pryl.......Sen vete fan om det ligger till så att detta skulle vara "fel forum" att tillrättavisa på......visst snacka kan ju alla.....men jag betvivlar att alla de som skriver in och besserwissar på detta forum är nåra "riktiga" skidåkare......hur kvalar man egentligen till det Sverreplanch och Kaskmössa eller ????.......jag själv har ett förflutet som täåvlingsportnötare, har bummat och sässongsjobbat och har åkt skidor i snart 30 år......jag har än i dag ungefär 25-30 skiddagar per år och anser att jag kvalar in till kategorein "riktig skidåkare".......lurade senast i sommras med fru och 1 åring till Stryn så det blev lite surfsnö i år oxå....så jag vete fan......men jag kan nog i alla fall konstatera att oavsett man befinner sig i Kittel, Gästrappet, Trysil, Anton, Squaw, så hittar man impar inte pistråttorna direkt med sin skidåkning....visst, många åker väl, till synes, ner halvhyfsat men det är ungefär som det är på beacherna och på gymmen...många, många som enbrat tränat bröst och biceps....ser bra ut på långt håll men för taskigt ut när man börjar syna.....och så är det i pisterna...många tar sig som sagt ned.......med synbar elegans...men synar man i sömmarna så finns vare sig stavistättning eller rätt teknik i övrigt.........minsta isfläck så är det bye-bye..........för mig skulle dock en riktig skidåkare kunna vara en sån som ärligt och uppriktigt älskar skidåkningen och inte fäster så jävla stor vikt vid kringprylarna....en som vill utvecklas och fan inte ger sig förrän han fått till det.......först upp - sist ned liksom....</p><p></p><p>Jag tar avstånd från fördömmanden som den där lilla frk Petra yxar till.....låt henne skrika, hon behöver väl få vara "jävlig" antar jag, kanske nåt i barndomen vad vet jag.......ni som inte kommit så långt i er åkning.....håll er kvar i pisterna och skit i alla "Petras"...dom kommer alltid att finnas...och det troliga är att när hon fortfarande traglar runt med sina "skärande svängar" på 3 par skidor för olika fören om 3 år så har ni för länge sedan försvunnit ut på berget och lägger åttor....</p><p></p><p>GG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="matshogberg, post: 81362, member: 38277"] Äh, jag får väl lyfta pennan från käften och dra nåra salvor......vi lever ju i ett samhälle färgat av övergörare...det är ju inte bara i skidvälden...folk har Fet SUVar för att kunna klättra över trottoarkanterna på Östermalm, Gåsdun för de ruskiga "expeditionsturerna" till city i den fruktade nollgradiga kylan, Goretexlaminerade kängor för vattenpussarna i Kungsan och diverse tingeltangel i form av karbinhakar i skidbestigningssäcken för att kunna fästa nycklar osv......skitcoolt.. Med tanke på den utvecklingen är det fan inte undra på att det ser ut som det gör i skidbackarna......trots nedderagningar, lågkonjunkturer och allt annat gnäll verkar medelsvensson ha råd med en skidutrustning för 20 papp....inget fel i det..."go go go to the temple of consumption".....personligen skiter jag i om folk åker Jaguar eller hundkoja eller om dom kör i Arcteryrxx eller Ullared....om nån jävla over-the-hill-burnout vill flasha guldkortet på Dippan för att impa på nån sunkig fjortis med brallorna halvägs ned på arselet så är det väl deras pryl.......Sen vete fan om det ligger till så att detta skulle vara "fel forum" att tillrättavisa på......visst snacka kan ju alla.....men jag betvivlar att alla de som skriver in och besserwissar på detta forum är nåra "riktiga" skidåkare......hur kvalar man egentligen till det Sverreplanch och Kaskmössa eller ????.......jag själv har ett förflutet som täåvlingsportnötare, har bummat och sässongsjobbat och har åkt skidor i snart 30 år......jag har än i dag ungefär 25-30 skiddagar per år och anser att jag kvalar in till kategorein "riktig skidåkare".......lurade senast i sommras med fru och 1 åring till Stryn så det blev lite surfsnö i år oxå....så jag vete fan......men jag kan nog i alla fall konstatera att oavsett man befinner sig i Kittel, Gästrappet, Trysil, Anton, Squaw, så hittar man impar inte pistråttorna direkt med sin skidåkning....visst, många åker väl, till synes, ner halvhyfsat men det är ungefär som det är på beacherna och på gymmen...många, många som enbrat tränat bröst och biceps....ser bra ut på långt håll men för taskigt ut när man börjar syna.....och så är det i pisterna...många tar sig som sagt ned.......med synbar elegans...men synar man i sömmarna så finns vare sig stavistättning eller rätt teknik i övrigt.........minsta isfläck så är det bye-bye..........för mig skulle dock en riktig skidåkare kunna vara en sån som ärligt och uppriktigt älskar skidåkningen och inte fäster så jävla stor vikt vid kringprylarna....en som vill utvecklas och fan inte ger sig förrän han fått till det.......först upp - sist ned liksom.... Jag tar avstånd från fördömmanden som den där lilla frk Petra yxar till.....låt henne skrika, hon behöver väl få vara "jävlig" antar jag, kanske nåt i barndomen vad vet jag.......ni som inte kommit så långt i er åkning.....håll er kvar i pisterna och skit i alla "Petras"...dom kommer alltid att finnas...och det troliga är att när hon fortfarande traglar runt med sina "skärande svängar" på 3 par skidor för olika fören om 3 år så har ni för länge sedan försvunnit ut på berget och lägger åttor.... GG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför alla dessa ...
Tillbaka
Topp