Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 443882" data-attributes="member: 49358"><p>Bra fråga. Känns som att dom gör väl skidorna åt massan i de flesta fall och sen erbjuder riktiga plank 190cm+ åt oss som vill ha det, I massan finns pengarna...men det här vet du väl redan Nojlas. </p><p></p><p>Skidor börjar väl helt enkelt bli så pass bra att man inte behöver 190cm+ lagg för att dom ska kännas stabila och ge bra flyt. Bara att kolla Teton de senaste månaderna och se hur många som ville byta till sig ett par LP XXL 187 för sina LP XXL 194. </p><p> </p><p>Jäkligt märkligt tycker jag att folk vill ha så korta lagg. Sj gillar jag mina EHP 193 until death do us part. Känner mig mkt sällan begränsad av längden.....snarare tvärtom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 443882, member: 49358"] Bra fråga. Känns som att dom gör väl skidorna åt massan i de flesta fall och sen erbjuder riktiga plank 190cm+ åt oss som vill ha det, I massan finns pengarna...men det här vet du väl redan Nojlas. Skidor börjar väl helt enkelt bli så pass bra att man inte behöver 190cm+ lagg för att dom ska kännas stabila och ge bra flyt. Bara att kolla Teton de senaste månaderna och se hur många som ville byta till sig ett par LP XXL 187 för sina LP XXL 194. Jäkligt märkligt tycker jag att folk vill ha så korta lagg. Sj gillar jag mina EHP 193 until death do us part. Känner mig mkt sällan begränsad av längden.....snarare tvärtom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Tillbaka
Topp