Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 443991" data-attributes="member: 46762"><p>Det är väl bara att inse att vi är en utdöende skidåkargenre... Lika bra att börja öva på innerskidslyftningarna inför den nostalgitävling som säkert kommer annordnas.</p><p></p><p>Lite av anledningen till att skidorna inte finns, är att folk inte har kunnat prova. Många testar korta, feta då deras teknik är sämre och då tycker dem att:</p><p> "Wow, det flyter ju riktigt bra, men bland pucklarna är det svårt att åka, men min puckelteknik är ju faktiskt inte så bra..."</p><p></p><p>Sedan nöjer de sig med de och fortsätter med lite lagom-puderskidor.</p><p></p><p>Vi som vet att längden spelar roll, har vid ett tidigt stadium (iaf. jag) kännt på riktigt mjuka, korta skidor och kunnat jämföra med hårda, och långa, skidor i låt oss kalla det varierat före... Fördelarna med långa är så ofantligt många fler när man gillar hastigheter som verkligen inte lämpar sig på en väg trafikerad av skolbarn.</p><p></p><p>/Carled 174cm/74kg och stolt ägare till ett par Lotus 120, 190cm långa. "Sjukt smidiga skidor!"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 443991, member: 46762"] Det är väl bara att inse att vi är en utdöende skidåkargenre... Lika bra att börja öva på innerskidslyftningarna inför den nostalgitävling som säkert kommer annordnas. Lite av anledningen till att skidorna inte finns, är att folk inte har kunnat prova. Många testar korta, feta då deras teknik är sämre och då tycker dem att: "Wow, det flyter ju riktigt bra, men bland pucklarna är det svårt att åka, men min puckelteknik är ju faktiskt inte så bra..." Sedan nöjer de sig med de och fortsätter med lite lagom-puderskidor. Vi som vet att längden spelar roll, har vid ett tidigt stadium (iaf. jag) kännt på riktigt mjuka, korta skidor och kunnat jämföra med hårda, och långa, skidor i låt oss kalla det varierat före... Fördelarna med långa är så ofantligt många fler när man gillar hastigheter som verkligen inte lämpar sig på en väg trafikerad av skolbarn. /Carled 174cm/74kg och stolt ägare till ett par Lotus 120, 190cm långa. "Sjukt smidiga skidor!" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Tillbaka
Topp