Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 510183" data-attributes="member: 66849"><p>Håller med om att det bästa är att ha flera olika typer av skidor beroende på underlag och hur man vill köra för dagen (samt vem man åker med). </p><p></p><p>Älskar mina DP Pro som nog är de skidor som jag kör mest på, mao långa och hårda skidor. Sen åker jag ganska mkt på mina Sumo 175 (som är 182 faktiskt...) och har sjukt kul på dem med.</p><p></p><p>Det som nämns en massa gånger är att långa hårda skidor passar duktiga åkar osv håller jag inte med om. Ett par långa hårda skidor kan ge en medelmåttig men stark åkare möjligheten att dra på enormt mkt mer i lite svårare förhållanden. Om samma person skulle göra samma sak med en kortare och mjukare skida så hade det varit mkt svårare. </p><p></p><p>Tex så är mina DP Pro mkt mer förlåtande när det gäller att ha kass balans och lite sämre linjeval. Med mina Sumo måste jag vara klart mer skärpt och göra färre missar för att köra bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 510183, member: 66849"] Håller med om att det bästa är att ha flera olika typer av skidor beroende på underlag och hur man vill köra för dagen (samt vem man åker med). Älskar mina DP Pro som nog är de skidor som jag kör mest på, mao långa och hårda skidor. Sen åker jag ganska mkt på mina Sumo 175 (som är 182 faktiskt...) och har sjukt kul på dem med. Det som nämns en massa gånger är att långa hårda skidor passar duktiga åkar osv håller jag inte med om. Ett par långa hårda skidor kan ge en medelmåttig men stark åkare möjligheten att dra på enormt mkt mer i lite svårare förhållanden. Om samma person skulle göra samma sak med en kortare och mjukare skida så hade det varit mkt svårare. Tex så är mina DP Pro mkt mer förlåtande när det gäller att ha kass balans och lite sämre linjeval. Med mina Sumo måste jag vara klart mer skärpt och göra färre missar för att köra bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Tillbaka
Topp