Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 511123"><p>Lima-Ko: Körde Pontoon i 6 timmar i går i Schweiz i 40 cm puder. Började dagen i dålig sikt. Så vi körde i skogen. Var ungefär som skogen i Ramundberget mellan träden. Skidan fungerade förträffligt att köra där och få runt mellan träden. Även när det blev tightare så fungerade det att svänga runt skidan runt träden när jag behövde det.</p><p></p><p>När sikten blev bättre framåt 14 så körde en del rännorna/ravinern som var ungefär 4 meter breda och 300 meter långa. Samma sak där. När jag ville få runt skidan i en sväng så var det inga problem alls. Bara att svänga runt den och följa med.</p><p></p><p>Av slutade dagen till ära med att köra pist med skidan då jag skulle transporter ner min fotorygga som var överfull. Och till min förvåning så var det till och med så att det gick att få upp de på kant och de svarde med en liten svång tillbaka. Nu körde jag inte så fort då jag hade en del last i ryggan.</p><p></p><p></p><p>Detta är vad jag menar utan problem. Hade större problem idag när jag körde en vanlig skida utan rocker som hade en svängradie på ungefär 19 meter med nästan exakt lika midjemått.. Tror i och för sig att det kan ha att göra med att jag inte hade kört den på ett tag.</p><p></p><p></p><p>Måste hålla med Signelinho att denna skida är en skida du kan köra mycket mer med än man tror. Förstår att han körde med den ca 50 dagar eller om det var mer förra säsongen. Kommer inte ihåg vad han skrev riktigt.</p><p></p><p>Hoppas du är nöjd med detta svar.</p><p></p><p>//H</p><p></p><p>Obs: Ja det är puder här nere. Idag var det oxå ungefär 40 cm. Fast på en annan ort som hade dålig sikt och inge folk igår.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 511123"] Lima-Ko: Körde Pontoon i 6 timmar i går i Schweiz i 40 cm puder. Började dagen i dålig sikt. Så vi körde i skogen. Var ungefär som skogen i Ramundberget mellan träden. Skidan fungerade förträffligt att köra där och få runt mellan träden. Även när det blev tightare så fungerade det att svänga runt skidan runt träden när jag behövde det. När sikten blev bättre framåt 14 så körde en del rännorna/ravinern som var ungefär 4 meter breda och 300 meter långa. Samma sak där. När jag ville få runt skidan i en sväng så var det inga problem alls. Bara att svänga runt den och följa med. Av slutade dagen till ära med att köra pist med skidan då jag skulle transporter ner min fotorygga som var överfull. Och till min förvåning så var det till och med så att det gick att få upp de på kant och de svarde med en liten svång tillbaka. Nu körde jag inte så fort då jag hade en del last i ryggan. Detta är vad jag menar utan problem. Hade större problem idag när jag körde en vanlig skida utan rocker som hade en svängradie på ungefär 19 meter med nästan exakt lika midjemått.. Tror i och för sig att det kan ha att göra med att jag inte hade kört den på ett tag. Måste hålla med Signelinho att denna skida är en skida du kan köra mycket mer med än man tror. Förstår att han körde med den ca 50 dagar eller om det var mer förra säsongen. Kommer inte ihåg vad han skrev riktigt. Hoppas du är nöjd med detta svar. //H Obs: Ja det är puder här nere. Idag var det oxå ungefär 40 cm. Fast på en annan ort som hade dålig sikt och inge folk igår. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är alla freerideskidor för korta?
Tillbaka
Topp