Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är de så lite tjejer som jibbar!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hilla" data-source="post: 113896" data-attributes="member: 37798"><p>hilla:</p><p></p><p>Jag sa inte något om att inte testa gränser, prova nåt nytt och få kickar. Det är givetvis för kickarna skidåkning kan ge som jag älskar det! Däremot påstod jag att snurra och göra volter inte ger mig nånting. Jibbing handlar till rätt stor del om att showa för publiken, imponera på polarna. Jag behöver inte hävda mig på det sättet. </p><p>Tror du att jibbing är det enda sättet för skidåkare att få adrenalinkickar? Trångsynt.</p><p></p><p></p><p>torva: </p><p></p><p>klart att det handlar till stor del att showa.</p><p>men showa behöver väl inte vara något dåligt? </p><p>det kan också ge en skön känsla av gemenskap </p><p>att jibba och spräcka gränser och att få köra med varandra. </p><p>jag älskar off-åkningen lika mycket som vanlig åkning. </p><p></p><p>jag tror att det är fler tjejer som skulle vilja prova att jibba mer. </p><p>eftersom det är lite tjejer som jibbar i parker, och mer bara softar. </p><p>men många vill nog prova... </p><p>men eftersom vi alla är olika, vissa gillar soft-åkningen mer.</p><p>och andra vill testa gränser och "öka" självförtroendet genom att </p><p>testa nya grejer. </p><p></p><p>klart att många vill vara balla när de sätter nya trick och grejer.</p><p></p><p>men egentligen. kan man klandra dem? </p><p>vi är väl många som drömmer om att bli snowboardproffs å spons? </p><p></p><p></p><p>men jag kan klart erkänna att bla snowboardåkning har börjat </p><p>spåra ur och handlar mer om material och prylar en själva åkningen. </p><p></p><p>Det är skönt med skidåkare, för de har inte riktigt hunnit komma lika </p><p>långt in i de prylfixerade som snowboardåkare har. </p><p></p><p></p><p>peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hilla, post: 113896, member: 37798"] hilla: Jag sa inte något om att inte testa gränser, prova nåt nytt och få kickar. Det är givetvis för kickarna skidåkning kan ge som jag älskar det! Däremot påstod jag att snurra och göra volter inte ger mig nånting. Jibbing handlar till rätt stor del om att showa för publiken, imponera på polarna. Jag behöver inte hävda mig på det sättet. Tror du att jibbing är det enda sättet för skidåkare att få adrenalinkickar? Trångsynt. torva: klart att det handlar till stor del att showa. men showa behöver väl inte vara något dåligt? det kan också ge en skön känsla av gemenskap att jibba och spräcka gränser och att få köra med varandra. jag älskar off-åkningen lika mycket som vanlig åkning. jag tror att det är fler tjejer som skulle vilja prova att jibba mer. eftersom det är lite tjejer som jibbar i parker, och mer bara softar. men många vill nog prova... men eftersom vi alla är olika, vissa gillar soft-åkningen mer. och andra vill testa gränser och "öka" självförtroendet genom att testa nya grejer. klart att många vill vara balla när de sätter nya trick och grejer. men egentligen. kan man klandra dem? vi är väl många som drömmer om att bli snowboardproffs å spons? men jag kan klart erkänna att bla snowboardåkning har börjat spåra ur och handlar mer om material och prylar en själva åkningen. Det är skönt med skidåkare, för de har inte riktigt hunnit komma lika långt in i de prylfixerade som snowboardåkare har. peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är de så lite tjejer som jibbar!?
Tillbaka
Topp