Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Varför är pistskidor så korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1004544" data-attributes="member: 46762"><p>Jag tror att allting redan är nämnt och om det är någon specifikt som inte är nämnt kan man läsa mellan raderna alternativt lägga ihop två plus två och dra slutsatsen själv.</p><p></p><p>Just det du skrev om att uthyrarna ger korta skidor till folk är ju för att det inte ska bli "för mycket" att jobba med. En lång skida överlag kräver mer teknik och en lång skida med tajt radie kräver både teknik och kraft/ork. </p><p></p><p>Hendryx gör jäkligt bra skidor, men det jag inte gillar med den är att de blir ganska så enspåriga. Hej och hå, bränna sväng i sväng en hel dag. Påfrestande och inte så omväxlande. Och är det sen stökigt så vill iaf. inte jag gå på konstant skär utan sladda upp skidan lite. Hendryx har inte jätteliten radie, men iom. att greppet är bättre och längden är kortare än vanliga friåknings/offpistskidor kan mycket appliceras på en 175cm-skida med 13m radie...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1004544, member: 46762"] Jag tror att allting redan är nämnt och om det är någon specifikt som inte är nämnt kan man läsa mellan raderna alternativt lägga ihop två plus två och dra slutsatsen själv. Just det du skrev om att uthyrarna ger korta skidor till folk är ju för att det inte ska bli "för mycket" att jobba med. En lång skida överlag kräver mer teknik och en lång skida med tajt radie kräver både teknik och kraft/ork. Hendryx gör jäkligt bra skidor, men det jag inte gillar med den är att de blir ganska så enspåriga. Hej och hå, bränna sväng i sväng en hel dag. Påfrestande och inte så omväxlande. Och är det sen stökigt så vill iaf. inte jag gå på konstant skär utan sladda upp skidan lite. Hendryx har inte jätteliten radie, men iom. att greppet är bättre och längden är kortare än vanliga friåknings/offpistskidor kan mycket appliceras på en 175cm-skida med 13m radie... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Varför är pistskidor så korta?
Tillbaka
Topp