Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 593713" data-attributes="member: 13863"><p>Tycks som jag träffat en öm punkt! ;-)</p><p></p><p>Sakfrågan är hurvida det är möjligt att bygga en bra fungerande pistskida med rocker eller inte. Henrik påstår att det går och att det dessutom fungerar grymt bra! </p><p></p><p>Personligen tycker jag att det låter intressant men kan i grunden inte uttala mig i sakfrågan eftersom jag inte kört någon rockerskida (förutom mina gamla Volant PowerCarve där ena skidan har en naturlig rocker), jag har heller inte de tekniska kunnande som krävs för att varken kunna avfärda eller bekräfta att det fungerar. Däremot läser jag med stort intresse vad Henrik (och alla andra) skriver och skapar mig en uppfattning utifrån detta! Hitentills kan jag inte se något som tyder på att en rockad pistskida inte skulle fungera!</p><p></p><p>Vad är din uppfattning?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 593713, member: 13863"] Tycks som jag träffat en öm punkt! ;-) Sakfrågan är hurvida det är möjligt att bygga en bra fungerande pistskida med rocker eller inte. Henrik påstår att det går och att det dessutom fungerar grymt bra! Personligen tycker jag att det låter intressant men kan i grunden inte uttala mig i sakfrågan eftersom jag inte kört någon rockerskida (förutom mina gamla Volant PowerCarve där ena skidan har en naturlig rocker), jag har heller inte de tekniska kunnande som krävs för att varken kunna avfärda eller bekräfta att det fungerar. Däremot läser jag med stort intresse vad Henrik (och alla andra) skriver och skapar mig en uppfattning utifrån detta! Hitentills kan jag inte se något som tyder på att en rockad pistskida inte skulle fungera! Vad är din uppfattning? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Tillbaka
Topp