Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monis" data-source="post: 595234" data-attributes="member: 58784"><p>Enda negativa jag möjligtvis själv upplevt av rockerskidor i pist är att de är lite sladdrigare i hög fart när de inte är kantade (men inget man inte klarar av om man faktiskt kan åka skidor). Men jag har å andra sidan ej testat mina skidor med normalt spann eftersom de inte görs i normalt spann? </p><p></p><p>Enda sättet att faktiskt på riktigt ta reda på vad som är bäst eller sämst är att göra ett antal identiska skidor med enda skillnad att de har olika spann i spannet MONSTERspann - platt- MONSTERrocker. Men då gäller även bara resultaten på just den skidan med de dimensionerna... Sen får man juh testa resten av alla världens jävla skidor... Henrik (Hendryx) har juh faktiskt gjort ungefär detta med sina skidor och då kommit fram till att hans skidor fungerade bäst som han ville med rocker. Han skulle juh seriöst inte göra sina skidor med rocker om det skulle suga? </p><p></p><p>Så att sitta på freeride och tjaffsa vad som är bäst känns rätt meningslöst. Tur att det finns sånna som Hendryx som faktiskt vill utveckla och gör det istället för att sitta på nätet och gnälla som en gammal bitter gubbe (börjar skidutvecklingen dra ifrån gubben?).</p><p></p><p>Nu kommer väll bergis jag också bli halshuggen av nån bitter, konservativ och avdankad skidåkare...</p><p></p><p>PS. Läs och missförstå inte, jag står inte på någon annan sida än att utvecklingens sida, säger inte vad som är bäst eller sämst! D.S</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monis, post: 595234, member: 58784"] Enda negativa jag möjligtvis själv upplevt av rockerskidor i pist är att de är lite sladdrigare i hög fart när de inte är kantade (men inget man inte klarar av om man faktiskt kan åka skidor). Men jag har å andra sidan ej testat mina skidor med normalt spann eftersom de inte görs i normalt spann? Enda sättet att faktiskt på riktigt ta reda på vad som är bäst eller sämst är att göra ett antal identiska skidor med enda skillnad att de har olika spann i spannet MONSTERspann - platt- MONSTERrocker. Men då gäller även bara resultaten på just den skidan med de dimensionerna... Sen får man juh testa resten av alla världens jävla skidor... Henrik (Hendryx) har juh faktiskt gjort ungefär detta med sina skidor och då kommit fram till att hans skidor fungerade bäst som han ville med rocker. Han skulle juh seriöst inte göra sina skidor med rocker om det skulle suga? Så att sitta på freeride och tjaffsa vad som är bäst känns rätt meningslöst. Tur att det finns sånna som Hendryx som faktiskt vill utveckla och gör det istället för att sitta på nätet och gnälla som en gammal bitter gubbe (börjar skidutvecklingen dra ifrån gubben?). Nu kommer väll bergis jag också bli halshuggen av nån bitter, konservativ och avdankad skidåkare... PS. Läs och missförstå inte, jag står inte på någon annan sida än att utvecklingens sida, säger inte vad som är bäst eller sämst! D.S [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Tillbaka
Topp