Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 595926" data-attributes="member: 31089"><p>Onekligen är det inte så glasklart för isåfall skulle alla raceskidor som finns på marknaden vara utan spann eller rocker, oavsett om det är "polskidor" eller inte. Jag vet mycket väl att race cirkusen inte alltid är i front när det gäller inovationer men dem flesta "glasklara" sanningar hänger dem med i.</p><p></p><p> Att hävda att någon inte förstår vad skidåkningen handlar om för att han/hon inte har en liknande åsikt tycker jag är lite vrångt. För det har framförts många intressanta och tänkvärda ting här.</p><p> Och vad är det som säger att du förstår det bättre?</p><p> </p><p></p><p> [USER=1008]@Utter[/USER]</p><p> Men Utter det beror väll ändå på vad personen är PhD inom. :P</p><p></p><p></p><p> [USER=15848]@Hendryx[/USER]</p><p> Jag tillhör också dem som skulle uppskatta mer vetenskapligt grundade argument från dig eftersom du är en av få som faktiskt skulle kunna ge det här. Det skulle också vara mycket intressant att få höra hur du går till väga när du utför dina tester och vilka olika sorters bredder du testat och dess inverkan på pistegenskaperna. Sen skulle jag gärna få höra vilka olika sorters mått du använder, går du t.ex. bara på känsla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 595926, member: 31089"] Onekligen är det inte så glasklart för isåfall skulle alla raceskidor som finns på marknaden vara utan spann eller rocker, oavsett om det är "polskidor" eller inte. Jag vet mycket väl att race cirkusen inte alltid är i front när det gäller inovationer men dem flesta "glasklara" sanningar hänger dem med i. Att hävda att någon inte förstår vad skidåkningen handlar om för att han/hon inte har en liknande åsikt tycker jag är lite vrångt. För det har framförts många intressanta och tänkvärda ting här. Och vad är det som säger att du förstår det bättre? [USER=1008]@Utter[/USER] Men Utter det beror väll ändå på vad personen är PhD inom. :P [USER=15848]@Hendryx[/USER] Jag tillhör också dem som skulle uppskatta mer vetenskapligt grundade argument från dig eftersom du är en av få som faktiskt skulle kunna ge det här. Det skulle också vara mycket intressant att få höra hur du går till väga när du utför dina tester och vilka olika sorters bredder du testat och dess inverkan på pistegenskaperna. Sen skulle jag gärna få höra vilka olika sorters mått du använder, går du t.ex. bara på känsla? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Tillbaka
Topp