Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K.Ström" data-source="post: 596378" data-attributes="member: 45541"><p>Haha, självklart påstår jag inte att man inte skulle orka trycka ner spannet för då kan jag verkligen hålla med om att man valt fel skida. Men det är hela tiden nått du måste jobba emot. Kanske obetydligt, men det är likförbannat nått som jobbar emot mig och sånt vill iaf jag ha bort.</p><p></p><p></p><p>Din bild är perfekt! Det är precis sådana här bilder som gnagt i skallen på mig ett tag.</p><p>Rent spontant så ger ju den undre mest tryck. Eftersom vi utgår från att det är samma tyngd och spännst i båda linjerna.</p><p>Men det enda den visar är hur vi fastnar i ett visst tänkande.</p><p>Om den undre enbart är gjord i en 1mm björkfaner och den övre i 5mm kolfiber/roachell sandwich panel så kan jag garantera att den övre ger mest tryck på dom röda punkterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K.Ström, post: 596378, member: 45541"] Haha, självklart påstår jag inte att man inte skulle orka trycka ner spannet för då kan jag verkligen hålla med om att man valt fel skida. Men det är hela tiden nått du måste jobba emot. Kanske obetydligt, men det är likförbannat nått som jobbar emot mig och sånt vill iaf jag ha bort. Din bild är perfekt! Det är precis sådana här bilder som gnagt i skallen på mig ett tag. Rent spontant så ger ju den undre mest tryck. Eftersom vi utgår från att det är samma tyngd och spännst i båda linjerna. Men det enda den visar är hur vi fastnar i ett visst tänkande. Om den undre enbart är gjord i en 1mm björkfaner och den övre i 5mm kolfiber/roachell sandwich panel så kan jag garantera att den övre ger mest tryck på dom röda punkterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Tillbaka
Topp