Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="robRhino" data-source="post: 601483" data-attributes="member: 14657"><p>och vad säger det!! det är väl inte många här som kör race......</p><p>frågan är väl hur rocker funkar för oss "freeriders" i pisten och offpisten.</p><p>Offpisten behövs väl inte ens disskuteras.....är ju överlägset!!</p><p>Men rocker i pist är enligt min mening lika överlägset, men visst finns det nackdalar och det är ju om man t ex "sladdar" ner i en isig brant då man får lite kant mot underlaget och svårt att få fast dem. Men så fort man åker dem på kant så sitter dom FAST! Visst man kan ju inte dra alla rockerskidor över en kam då vissa mer eller mindre är helt byggda för pudret, dvs är alldelles för mjuka för att hävda sig på riktigt hårt underlag.Dessutom finns ju en nackdel om man bara lägger en "etta" nerför en hård pist, då dom kanns lite ostabila men men vem lägger en etta i hård pist hela tiden......då får man väl köpa något annat än rockerskidor.</p><p>Måste bara säga att väldigt många här säger: "jag testade ett par såkallade rockerskidor och tyckte dom var ostabila, fladdriga....."</p><p>Har man t ex testat ett par Hellbent i en hård pist så är ju inte så konstigt och framförallt om man inte vågar åka dom på kant!(Dom är ju byggda för BC Offpisten)</p><p>Det är ju sjuk skillnad på ROCKER o ROCKER!!</p><p></p><p>Detta är mina åsikter iaf</p><p>Mvh Robban</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="robRhino, post: 601483, member: 14657"] och vad säger det!! det är väl inte många här som kör race...... frågan är väl hur rocker funkar för oss "freeriders" i pisten och offpisten. Offpisten behövs väl inte ens disskuteras.....är ju överlägset!! Men rocker i pist är enligt min mening lika överlägset, men visst finns det nackdalar och det är ju om man t ex "sladdar" ner i en isig brant då man får lite kant mot underlaget och svårt att få fast dem. Men så fort man åker dem på kant så sitter dom FAST! Visst man kan ju inte dra alla rockerskidor över en kam då vissa mer eller mindre är helt byggda för pudret, dvs är alldelles för mjuka för att hävda sig på riktigt hårt underlag.Dessutom finns ju en nackdel om man bara lägger en "etta" nerför en hård pist, då dom kanns lite ostabila men men vem lägger en etta i hård pist hela tiden......då får man väl köpa något annat än rockerskidor. Måste bara säga att väldigt många här säger: "jag testade ett par såkallade rockerskidor och tyckte dom var ostabila, fladdriga....." Har man t ex testat ett par Hellbent i en hård pist så är ju inte så konstigt och framförallt om man inte vågar åka dom på kant!(Dom är ju byggda för BC Offpisten) Det är ju sjuk skillnad på ROCKER o ROCKER!! Detta är mina åsikter iaf Mvh Robban [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför är rocker dålig i pist/hårt underlag?
Tillbaka
Topp