Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1263828" data-attributes="member: 136280"><p>Finns en uppsjö av saker att göra utöver att köpa en elbil. </p><p>Det handlar om konsumtionen i stort. Nytt eller begagnat, vad vi äter och hur vi transporterar oss. </p><p>Naturvårdsverket har en sammanställning ” vad kan jag göra för klimatet” . Står inte mycket om elbil där. </p><p></p><p>Har en kompis som sålde sin två år gamla passar och köpte ny Tesla. Och jädrans så stolt han var och förklarade att han tänkte på miljön. </p><p>Sen att han flög flera ggr om året, äter mat som påverkar klimatet negativt, köper nytt utan att ett riktigt behov finns det var inget han ville lyssna till. </p><p></p><p>Menar absolut inte att alla elbilsägare resonerar på detta sätt men att byta bil till elbil är ett sjukt enkelt sätt att stilla sin ångest över sin klimatpåverkan. Jag vill ju fortsätta köpa kläder jag inte behöver, äta kött och annat med stor klimatpåverkan, nya skidor/ brädor vet vi ju alla att det är ett måste trots att utrustningen vi har fungerar. </p><p></p><p>Och nej. Jag har ingen elbil, äter gladeligen kött, familjen på 4 har totalt 11 cyklar och runt 25 skidor/brädor så jag är ofta kass när det kommer till att tänka på konsumtion. Men fokus behöver inte ligga på ett bilköp för stora ( eller små) summor, det går att göra annat också för att försöka minska sin påverkan på klimatet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1263828, member: 136280"] Finns en uppsjö av saker att göra utöver att köpa en elbil. Det handlar om konsumtionen i stort. Nytt eller begagnat, vad vi äter och hur vi transporterar oss. Naturvårdsverket har en sammanställning ” vad kan jag göra för klimatet” . Står inte mycket om elbil där. Har en kompis som sålde sin två år gamla passar och köpte ny Tesla. Och jädrans så stolt han var och förklarade att han tänkte på miljön. Sen att han flög flera ggr om året, äter mat som påverkar klimatet negativt, köper nytt utan att ett riktigt behov finns det var inget han ville lyssna till. Menar absolut inte att alla elbilsägare resonerar på detta sätt men att byta bil till elbil är ett sjukt enkelt sätt att stilla sin ångest över sin klimatpåverkan. Jag vill ju fortsätta köpa kläder jag inte behöver, äta kött och annat med stor klimatpåverkan, nya skidor/ brädor vet vi ju alla att det är ett måste trots att utrustningen vi har fungerar. Och nej. Jag har ingen elbil, äter gladeligen kött, familjen på 4 har totalt 11 cyklar och runt 25 skidor/brädor så jag är ofta kass när det kommer till att tänka på konsumtion. Men fokus behöver inte ligga på ett bilköp för stora ( eller små) summor, det går att göra annat också för att försöka minska sin påverkan på klimatet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp