Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jakeplisken" data-source="post: 1264189" data-attributes="member: 150675"><p>Jag har god tro på sol- och vindkraft, men visst finns det utvecklingspotential. Kärnkraft accepterar jag men helst som ett komplement. </p><p>Här verkar vi ändå vara ganska överens och vattenkraft vill jag av samma anledning som du inte heller bygga ut.</p><p></p><p>Framtidstro är nödvändigt. Teknisk utveckling likaså. Men att sitta och vänta på tekniska lösningar har vi inte tid med. Det finns det ingen seriös vetenskap bakom. Utvecklingen behövs men behöver ske parallellt med drastiska beteendeändringar här och nu.</p><p>Förslagen är lätta att genomföra. Det finns oändligt med exempel på människor/populationer som gjort omställningar och visat att det går.</p><p>Att ändra sig är tufft, men alternativet är...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jakeplisken, post: 1264189, member: 150675"] Jag har god tro på sol- och vindkraft, men visst finns det utvecklingspotential. Kärnkraft accepterar jag men helst som ett komplement. Här verkar vi ändå vara ganska överens och vattenkraft vill jag av samma anledning som du inte heller bygga ut. Framtidstro är nödvändigt. Teknisk utveckling likaså. Men att sitta och vänta på tekniska lösningar har vi inte tid med. Det finns det ingen seriös vetenskap bakom. Utvecklingen behövs men behöver ske parallellt med drastiska beteendeändringar här och nu. Förslagen är lätta att genomföra. Det finns oändligt med exempel på människor/populationer som gjort omställningar och visat att det går. Att ändra sig är tufft, men alternativet är... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp